Gå til innhold

Melken kommer aldri :-(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ta kontakt med sykehuset, enten barsel eller amme-poliklinikk om det finnes der du bor. Få hjelp, mas på de osv. Ikke alle får melken i orden etter 3 dager, noen bruker en ukes tid på å komme i gang, men uansett; få hjelp, så du vet ståa for deg og babyen din:)

Et godt tips: ikke gi deg med å spørre til du føler at du virkelig mestrer det å amme, amming kan være fryktelig vanskelig, men også lett;)

Hei...Skjønner frustrasjonen din, jeg hadde samme problemet...

Og det resulterte i veldig såre brystvorter,siden hun hang i dem hele tiden ( Hun skal jo tross alt suge melken i gang) og i at hun gikk ned 560g første 5 dagene... Det var ikke gøy i det hele tatt...

Men det løste seg, nå veier hun i overkant av normalen og brystvortene mine har det fint. Men det var en slitsom start. Jeg fikk beskjed om ikke å gi mme,- men ble sendt hjem etter 2 dager på kk, så de hadde kanskje anbefalt det da de så hvor mye hun gikk ned og hvor sent jeg fikk melken i gang. Ring dem og spør. Om du bor i Bergen eller omegn, så har de amme-poliklinikk her,- der er de fantastiske og hjelpsomme og vet råd å gi deg. Lykke til!

Om brystvortene dine blir skadelidende av dette,så anbefaler jeg at du pumper dem innimellom og gir melk til barnet med en liten kopp,slik at de får litt hvile etter en hard begynnelse.

Lykke til :)

er ganske vanlig at det tar lang tid før melken kommer, jeg trodde ikke det var en eneste dråpe melk i puppene mine før 4. dagen, da merket jeg det litt. Men følte ikke jeg hadde nok melk da heller.

Eneste måte jeg de første månedene visste jeg hadde nok melk var fordi minsten la masse på seg. Trodde jeg hadde for lite, for han var så ofte sutrete, men i etterkant ser jeg at han var nok ikke sulten hver gang.

Jeg ville nok og vært forsiktig med å begynne å gi erstatning, med mindre du får det sterkt anbefalt fra ammehjelp el. lignende. Det som hjelper best er å legge barnet ofte til, jeg ammet minst annenhver time de første mnd. Du kan og lese om hva som hjelper for å øke melken her inne, f.eks havresuppe, maltekstrakt, vørterøl, fenugreek seeds uten timian osv...

Lykke til, dette går seg helt sikkert til!!

Jeg trodde også jeg hadde lite melk i begynnelsen, siden poden ville ligge ved puppen 24 timer i døgnet, helt til jeg var på helsestasjonen og veide han, og han hadde gått opp 1 kg (!) på 2 uker..fikk i allefall mer enn nok..

Hadde egentlig ikkeno spes brystspreng den første tiden heller, men tror det skyldtes at puppene aldri rakk å fylle seg opp igjen :-)

Har gått bra med meg, poden er 6 mnd og fullammes enda.

Er nok veldig vanlig at de vil die store deler av døgnet den første tiden.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...