Gå til innhold

Pecelin i svangerskapet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk for ei stund siden blærebetennelse/blærekatarr/nyrebekkenbetennelse. I går måtte jeg begynne på min 5`te pencelin kur! De får ikke til å riste nyrebekken betennelsen av meg :-( Har to mnd igjen til termin nå, og anker veldig på barnets helse. Det er sykehuset som har tatt bestemmelsen med å gi meg mer, selv om jeg hadde rett og slett lyst å bare takle å være syk for babyen sin del. Men det var visst like ille med infeksjon i kroppen. Er det noen som har gått på pencelin i svangerskap tidligere, kanskje flere enn en gang, som kan roe meg litt...... redd barnet blir hjerne skadet av hele greia eller ett eller anna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at min mor gikk mye på penicillin når jeg var i magen. Jeg var litt liten når jeg blr født, men det var alt :) Tror ikke de hadde gitt deg det dersom det kunne skade fosteret.. Men du kan jo be om hyppigere svangerskapskontroller hvis du føler deg tryggere da. Da får du jo høre hjertet og måle at magen vokser :)

Skrevet

Magen vokser fint den ser eg, var innlagt i periode på sykehuset der de overvåket meg mens jeg fikk pencelin og, og alt virker nå ok. Og masse liv er det heldigvis og. Tusen takk, det hjalp litt forresten.

Skrevet

På www.felleskatalogen.no kan du se hva det står om bruk av alle typer medisiner under svangerskapet, og bivirkninger osv osv :)

Les der og se hva det står om den typen du bruker, du.

Skrevet

God ide, sto faktisk litt der! Hva i all verden er "karnitinmangel??? Er visst det som ikkje helt bra med de tablettene. Pencelinen heter Selexid.

Skrevet

Prøvde søke litt opp her..Det er visst en aminosyre. Så lenge du bare skal bruke tabelettene i et par uker og ikke mer, virker det som at det er trygt. Forhør deg mer på apoteket eller med legen din, hvis du er usikker :)

Skrevet

Ok, tusen takk rødhette! Du har redda dagen min :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...