Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kom akkurat fra møte med sjefen min. Jobber nattevakter, men fikk noen blødninger så skal gå over på tilrettelagt arbeidstid no. Har vært sykemeldt en uke no, og det har vært himmelsk. Skal begynne på tilrettelagt arbeidstid fra og med neste uke.

Problemet er at jeg må gå fra en 50% natt-stilling, til 75% dagstilling.(Fordi lønnen på 50% natt utgjør 75% dag.) Synes dette høres veldig rart ut, kan det stemme?

Arbeidsgiveren (den dumme kommunen) bør jo sette pris på at man er ute i arbeid, og dermed gi samme lønn som tidligere, uten at prosentandelen øker.

En annen ting er at jeg økonomisk er avhengig av å ta 50% ekstravakter på dag og kveld. Er dette jeg har gjort hittil. Men no får jeg verken tid eller overskudd til det. D.v.s. at jeg går drastisk ned i lønn.

Er så frustrert, har jo ikke lyst å sykemelde meg. Det ironiske er jo at jeg får mye mer utbetalt i mnd. om jeg sykemelder meg.

Det beste hadde vært om jeg kunne gått de 75% på dag, og så ikke tatt ekstravakter. Går det ann å få sykemelding på ekstravakter? Noen som vet, hvis dere skjønner hva jeg mener.

Ble litt langt dette, sorry. Bare ganske frustrert no. Håper noen kan svare på disse spørsmålene?

Er forresten gravid snart uke 21.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7108478-er-forbanna-no/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...