Gå til innhold

Mindre bevegelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i uke 28.. Jeg kjenner bevegelser hver dag.. flere ganger om dagen.. Men føler det er roligere inni der enn før.. kjenner liksom ikke de sterke sparkene lengre. Kjenner mer velting,skliing og bevegelse inni der.. Er det vanlig? Er det fordi det er mindre plass inni magen? Kjenner mest liv neders i magen.. men kjenner av og til beina sklir over ved mellomgulvet.. Jeg er første gangs og har naturlig nok ikke vært igjennom en gravididtet før så jeg vet ikke hva som er vanlig.. Men det er vel kanskje slik at det er liten plass å sparke på,nå som jeg er kommet så langt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at bevegelsene kommer sterke/svake i perioder. Noen ganger kan det gå flere dager med bare små dytt - andre ganger er det full slåsskamp inni magen. Du kan alltids prøve å drikke kald saft eller spise marsipan (fungerte mer på meg) om du er usikker på om det i det hele tatt er liv der. Og selvfølgelig har det noe å si at nå er babyen så stor at det er begrenset hvor stor plass den har å sparke i. Ofte er det slik at man ser/kjenner det bedre utenpå magen enn inni. Liggestilling har jo også mye å bety. Mulig babyen din sparker innover nå noen dager/uker.

Helt vanlig iallefall:)

Skrevet

Ok, det var godt å høre.. ! Tusen takk! Jeg har tenkt hele veien at sparkene bare blir kraftigere og kraftigere jeg... Men det er jo ganske logisk at babyen har mindre plass å herje rundt på. Når kan man begynne å SE kroppsedeler fra utsiden da? Sånn som en fot og en rumpe som presser seg ut mot magen ? Det gleder jeg meg til å oppleve..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...