Gå til innhold

Dere som trener. Kan dere se hit litt??


Jente-77:-)

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Eg er instruktør på et treningssenter og har ein time i veka med aerobic og styrke. Ganske hard time.

Eg er no ca i veke 6.

Kan eg ha denne timen, eller bør eg la vere? Er så rett at det ska ødelegge noko.

Eg kjem ikkje til å ha timer etter jul, men kva gjer eg med dei nærmaste vekene? Hadde ikkje lyst å fortelle at eg er gravid før etter jul.

 

Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Fant dette under Er det trygt guiden på Gullsmokken:

 

Er det trygt å trene styrke når man er gravid?

 

Det går fint an å trene styrke gjennom hele svangerskapet, så lenge du har en normal graviditet. Men det kan ofte være lurt å avtale med en fagperson/trener etter hvert som magen vokser, om hva som er gode øvelser og hva du bør holde deg unna.

 

Du kan ikke abortere eller hindre et befruktet egg i å feste seg om du trener for hard.

 

Hilsen jordmor Siri von Krogh, GullSmokken

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tooblind

 

Tusen takk for svar!

Eg trur eg får prøve å ha timane, men heller prøve å ta det litt rolig.

Eg trenger ikkje gjere alle øvelsane sjølv, kan jo bare sette kundane i gang;-)

 

Ha ein finfin dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Du kan helt fint trene aerobics en god del måneder fremover,så frem til at det er hva du er vant med,og du er i bra form! Dersom du kjenner smerte eller ubehag under treninga må du stoppe og roe ned,det er kroppens måte å si til deg at du har jobba for hardt! Pass på å drikke masse,det er ikke bra å bli for varm,og etter hvert er det greit å unngå hopp,pga ubehaget det kan gi(det er ikke farlig!),og for å beskytte deg selv mot bekkenløsningsproblemer(alle får garantert bekkenløsningn kan forebygge symptomene litt ved å unngå å provosere frem smerte gjennom visse øvelser)

 

Jeg trener styrke på gym og gjør akkurat som vanlig,men tar det litt roligere nå pga at kvalmen er så jævlig!

 

Lykke til fra

 

nesten ferdig fysioterapeut .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...