Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 Min gutt er bare 11,5 mnd, så jeg gir det fortsatt ( vanlig lettmelk), men jeg lurer på når jeg bør slutte?
1974 Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 min datter er 13 mnd..og vi gir fortsatt mme (mme pga allergi da) morgen og kveld. Føler vi burde slutte med morgenflasken og heller gi hun frokost.for nå vil hun kun ha litt frukt etter melken sin..er blitt en rutine..kveldsflasken skal vi fortsette med en stund enda..legen sa vi godt kunne fortsette til hun var 2 år så ingen fare...men vi sliter av og til med tannpuss for hun sovner av og til etter flasken...så mulig vi må endre det og...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 Oj. Vi gir flaske på sengekanten etter tannpussen vi. Er det ille?
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 jeg ammer på morgen og kveld, lille tulla er 12 mnd
1974 Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Ikke noe særlig for tennene det nei. Nå har vår fått jeksler og så da er de ekstra nøye med tannpuss.
venter x3 Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Har gitt han kun morgenflaske siden han var 11 mnd. Men nå holder jeg på å kutte ut den, fordi han ikke vil ha noe frokost.. Prøvde uten igår og idag, men han vil forstatt ikke ha noe frokost.. Han er lei skive virker det som.
mamma`n til Jonathan Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 Jonathan får enda melk om kvelden med det er mest for kosen sin skyld:) Han får av og til melk om natta og. Vet det er dumt men gjør alt for og bevare natte roen hehe..
Tredjemann på vei :D Skrevet 16. november 2006 #8 Skrevet 16. november 2006 Vi pakket vekk flaskene for en uke siden da han ble ett år gammel og har siden fått kun vanlig melk av glass/kopp. Han har fire måltider om dagen og drikker kun vann utenom måltidene da det er det beste for tennene...
*Mustang Sally* Skrevet 16. november 2006 #9 Skrevet 16. november 2006 Når barnet blir et år så syns jeg flaskene skal vekk. er greit å ha en liggende til vann hvis de er syke. drikker mye mer når de får sutte. Bruk kopp eller tutekopp med melk i til frokost og kvelds istedet. Min er 13 mnd og får melk til frokost, lunsj, mellommåltid og kvelds. Vann til middag!
Gjest Skrevet 16. november 2006 #10 Skrevet 16. november 2006 Min er 16 mnd, og får en flaske lettmelk på morgenen enda. Litt morgenkos i senga med mamma og evt pappa om han jobber kveld. Får brødskive når vi står opp, så er ikke kun melk han får til frokost da.
§iris§ Skrevet 16. november 2006 #11 Skrevet 16. november 2006 jeg gir morgen og kveld flaske med mme.. har prøvd å slutten men hun blir kjempe sur når hun ikke får den.. men jeg ser at hun ikke drikker så mye lengere som før..så hun vil sikkert slutte med det selv snart.. hun er snart 15 mnd korrigert..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #12 Skrevet 16. november 2006 Ja, jeg gir flaske med melk, i alle fall om morgenen. Min er 21 måneder. Vet ikke helt hvordan jeg skal slutte med det. Etter "mamma, pappa, pappa, mamma, pappa, biil" så er "mamma metlt (melk)" det første han sier hver morgen... Syns egentlig ikke det er helt krise ennå. Det er tross alt bare en flaske med melk liksom. Han har drukket alt annet fra vanlig glass og kopp helt selv i et år snart. Men jeg er altså litt usikker på hvordan og når vi skal slutte med morgen-melken.
Twig Skrevet 16. november 2006 #13 Skrevet 16. november 2006 Ja, mi får lettmelk. men så er ho snart 15 mnd
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 17. november 2006 #14 Skrevet 17. november 2006 snuppa er snart 13 mnd og FÅR flaske morgen og kveld... Den kosen skal hun få ha! )) får også litt melk til lunsj, da i vanlig tutekopp... ;o) det er stas,og en del søl.. ;oD Lett melk morgen og litt til lunsj, og mme til kvelden... forhåpentilig kan jeg snart bare gi vanlig melk... ;o)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #15 Skrevet 17. november 2006 Håper dere pusser tennene ETTER melkeflaske på kvelden.......
Happy Ignorant Skrevet 17. november 2006 #16 Skrevet 17. november 2006 Vi gir melk på flaske morgen og kveld fortsatt (150 ml), hun er 20 mnd. Da sitter hun rolig i 5-10 min, mens jeg får stelt lillebror på 2,5 mnd. Hun får rismelk eller soyamelk (tåler ikke kumelk), og alltid før tannpussen på kvelden. Det er en del av rutinen vår og hun koser seg veldig med det.
2 søte små gutter Skrevet 18. november 2006 #17 Skrevet 18. november 2006 Mini på 21 mnd får en flaske melk på kvelden, vi begynte med det når jeg sluttet å amme når han var 16 mnd. Synes det er greit at han får ha den kosen en stund til, og tenker å slutte rundt 2-årsalderen.
Sophie juli 2005 Skrevet 18. november 2006 #18 Skrevet 18. november 2006 flaske morgen & kveld her i huset, jenta er 16 mnd - hun nektet flaske frem til hun var 1 år ca, så for oss er dette nytt og spennende ;-) kommer til å fortsette en god stund til, men vil endre rutinen med at hun får flaske i sengen. ikke bra for tennene å spise etter tannpussen. synd, siden det er så mye kos med det.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2006 #19 Skrevet 18. november 2006 Vi gir flaske med melk hver kveld før tannpuss enda. Jenta mi er 18 måneder gammel. Men jeg har planer om å begynne med avvenning snart, men vet ikke helt hvordan. Jeg synes jo det er kos jeg og, så jeg har egentlig ikke lyst. Men jeg vet at jeg bør.....
hm hm Skrevet 18. november 2006 #20 Skrevet 18. november 2006 Nei, min gutt er 15 mnd, men han har aldri fått noen flaske heller da.. Han drikken vann av plastglass eller kopp når han er tørst og når han spiser.. Ikke melk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå