Gå til innhold

Uke 3 på GR

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja sneipen, hvordan går det?

Jeg hadde en liten nedtur på kurset på tirsdag, opp 0,2, men det var egentlig som forventet. Har hatt skikkelig treg mage og har ikke klart å holde systemet i gang. -Nå har det heldigvis løsnet, så jeg håper på en fin liten nedgang til neste uke, hvis jeg klarer å være flink i helga ;-)

Hvordan går det meg deg og dine der hjemme? Jeg merker godt at kombinasjonen av hormoner, avholdenhet fra sukker og light-brus og trøtthet gjør at jeg har kort lunte for tiden. Vi småkrangler om bagateller, og jeg begynner å gråte. Ganske slitsomt. Heldigvis tar mannen min gutten vår til sengs på kvelden, for det er blitt omtrent det værste jeg kan gjøre. -Han skal ligge i stor-gutt-seng, og dermed er han oppe på beina før vi vet ordet av det. Ganske hardt å få han til å sove. I natt kom han tassende inn i senga vår klokken 4. Vurderer sterkt å hente inn igjen baby-sengen. -Det er tross alt nesten ett halvt år til knøttet trenger den!

Nåja, stadig vekk ting å tenke på og mye å gjøre på jobben! -Vi snakkes!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg Cam.

Nei, huff, det har ikke gått noe særlig bra med meg siste uka. Jeg var ikke en gang på veiing på onsdag, siden jeg ikke hadde barnevakt. I tillegg er det skikkelig sur stemning mellom meg og kjæresten- Det har gått så langt at jeg teller på knappene om jeg skal pakke en bag og reise vekk noen dager. Men så er det det at jeg er midt i praksisperioder pluss eksamen om noen uker +++... Det skal ikke være enkelt bestandig!

Og stakkars tassen vår går jo midt oppi dette her og skjønner iallefall ikke hvorfor ikke mamma og pappa deler seng lenger. Sukk. Kjæresten min har ikke nevnt graviditeten med et ord ennå, og nå er jeg 12+0 i dag. Jeg har prøvd flere ganger å ta opp temaet. Til slutt skrev jeg et brev, men da ble han ennå surere... Dette er en kar som i hvert fall ikke ønsker flere barn!

Kommunikasjon er noe herk...

Så du skjønner kanskje at kostholdet er noe jeg ikke har klart å tenke noe særlig på nå. Allikevel klarer jeg å holde meg sånn nogenlunde, og på vekta hjemme hadde jeg gått ned ytterligere 0,2 kg, så vi får se til uka igjen. I løpet av skoledagen klarer jeg ennå fint å holde meg til GR-spising. Det er når jeg er hjemme (alene) at jeg får en tendens til å stappe i meg. Minner stygt om trøstespising...

Men opp 0,2 Cam, det er da ikke så værst. Tenk om du ikke hadde gått på GR! Kanskje det hadde vært opp 2,0? Vi må jo tross alt tenke på at kroppene våre forandre seg, og bare det at blodtilstrømningen øker og hormonene har krig i kroppene våre gjør at vektøkning nesten er uungåelig. Synes du er skikkelig flink jeg!

Og istedet for å slite deg ut om nettene, er det kanskje best å la gutten deres ligge i babysenga si en stund til? Hvis dere ikke har fått noe orden på de de siste dagene da?

Det var et langt hjertesukk fra meg. Håper allikevel du tar deg tid til å lese. Ha en riktig god helg :-)))

Skrevet

Hei sneipen,

Så trist å høre at det skurrer litt mellom deg og kjæresten din! Håper dere finner ut av det, for det er ingen spøk å takle to små på egenhånd! -Og det er nok trist for lille-gutten deres når dere ikke har det så bra sammen. Skjønner godt at det ikke er tidspunktet å tenke på kosthold!

Jeg håper du slipper å reise hjemmefra. Har du mulighet til å få tatt noen dager (eller ettermiddager) fri for å finne på noe hyggelig med kjæresten din? Har dere barnevakt-muligheter?

Det er jo fint lite å gjøre med graviditeten iallefall, og den lever sitt eget liv, så hvis det er blitt ett problem dere i mellom, så kanskje du skal vente med å mase om det til det ikke akn ignoreres? Uff, dette er jeg dårlig på, men jeg vil bare trøste deg og prøve å finne på noe som kan hjelpe og kanskje forhindre at dere går i fra hverandre.. -Hvordan er det forresten med hormonene dine? Tror du at du ville reagert på samme måten hvis du ikke hadde vært gravid?

Jeg jobber hardt med å være "snill" hjemme for tiden, og resultatet er at sjefen og kollegaene mine fikk 2 telefoner fra meg i går, den ene så sint at jeg var oppløst i tårer, og den andre så lei meg (hadde mistet 4 timer jobb) at jeg gråt. -De vet heldigvis at jeg er gravid, så jeg har fått tillatelse til å ta det ut den veien ;-)

Skulle forresten vært på kurs i går, men pga av at jeg mistet 4 timer med jobb, så måtte jeg jobbe overtid istedenfor.. -Og jeg har ikke gått ned noe på hjemmevekta heller, så motivasjonen er så som så.. Må på kurs neste uke iallefall!

Håper det løsner litt hjemme hos dere fremover, og at dere klarer dere over kneika! -Småbarns perioden er den desidert værste perioden for par, men hvis dere klarer det, og kommer overens, så er iallefall min oppfatning at det er det beste for barna. -Blir det derimot mye kranglig som barna får med seg (de får med seg forbausende mye mer enn man tror), så er det kanskje bedre å ta en liten pause fra hverandre. Pass på lillegutten i så fall!

Vi snakkes! Du kan forresten godt sende meg noen e-mail på [email protected].

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...