♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 Ungen min er sa tett i nesa! Hva kan jeg gi han for at det apner seg litt??? Kan jeg kjope noe pa apoteket til det??
Sanna&Simen Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 Gammel baby da? morsmelk er bra. Eller saltvannsdråper hvis du ikke har mm tilgjengelig :-)
-carina- Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 Signerer Sanna&Simen... ) Om du ikke har morsmelk eller saltvannsdråper i huset, så kan du lage dine egne saltvannsdråper. Litt kokt vann og salt (men husker ikke mengdeforholdet)... )
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 16. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. november 2006 Han er 7 uker! sa jeg far kjopt sanne saltvannsdraper pa apoteket??
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 jepp, tror det er noen for spedbarn... god bedring til den lille!!
Skrållan Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Saltvannsdråper får du på apoteket ja, koster ca 50kr. Vil også anbefale deg å kjøpe Rhinox dråper for nyfødt - 2 år, dersom saltvann eller morsmelk ikke funker så løsner det helt sikkert med Rhinox. Lykke til, det er noe herk med tette neser på de små, sliter med det samme her for tiden;)
Sanna&Simen Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 ja, de er reseptfrie.Heter Miwana de jeg kjøpte :-)
-carina- Skrevet 16. november 2006 #8 Skrevet 16. november 2006 Jepp! Alle apotek har det! De kommer i "endose-beholdere", så det er lett å klemme på og dryppe opp i nesa. Tror du også kan kjøpe nesespray av noe slag, det vet de på apoteket. Men det er mulig at du må ha resept for det. Men anbefaler det ikke, for det kan jo skape avhengighet, mye bedre å bruke naturlige produkter, tror det virker like bra. Det aller beste er morsmelk, dersom du har det! Ta litt i et eggeglass, og trekk opp med en sprøyte. (Får du også kjøpt på apoteket) ) Og så har du vel fått tipset om å heve hodeenden på senga, så slipper snørra å samle seg bak i svelget! )
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 16. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 16. november 2006 Takk for det! Hvor lenge kan dem vaere tette i nesen? Og nar burde jeg oppsoke legen egentlig?? Han har ikke noe feber eller hoste....
-carina- Skrevet 16. november 2006 #10 Skrevet 16. november 2006 Tror de kan være tette i nesa lenge... ( Gutten min ble forkjølet før 1. oktober, han er ikke tett i nesa på dagtid lenger, men vi må opp en gang hver eneste natt fortsatt for å dryppe... Håper det går over snart!
Murmeline Skrevet 16. november 2006 #11 Skrevet 16. november 2006 Små babyer har bittesmå og trange neser, så de kan være snørrete/tette lenge. Snuppa her er også det. Snørr-suger er også fint etter at du har løsnet opp busene med saltvann eller mm. Fåes også på apotek, eller babybutikk.
Trall Skrevet 16. november 2006 #12 Skrevet 16. november 2006 Helsesøster anbefalte meg Physiomer, saltvannsspray som kan brukes fra to ukers alder. Den løser veldig godt opp, og er ikke farlig da det er rent saltvann. Du får den på apotek. Anbefales! Lykke til!
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 16. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 16. november 2006 takker for mange flotte svar!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå