Madamina Skrevet 16. november 2006 #1 Del Skrevet 16. november 2006 Kan eg blande grøt og erstatningspulver med en dæsj varmt vann og en dæsj morsmelk (ikke varmere nn 40grader)? Grøten blir så tynn når jeg blander med bare morsmelk (180ml). Det sies jo at grøten er like mektig, men bæsjen hans er tynnflytende selv etter en hel grøtporsjon med morsmelk. Før kunne han sove 19-04 på amming+80ml erstatning. Nå våkner han alllerede kl 24 etter en hel porsjon grøt med morsmelk (ammer ikke i tillegg. For om jeg ammer først, vil han ikke ha grøt og gir jeg grøt først vil han ikke ha pupp. Derfor pumper jeg heller og bruker den melka til grøten neste kveld). Kan det være han sover lenger om jeg slenger i litt erstatning? Er det ille om jeg gir grøt bare med erstatning og vann uten morsmelk (dvs han ikke får morsmelk på siste måltid), eller bør jeg vente til han er 6 mnd med det? Begynte så smått med grøt ved 4 mnd og 2 uker. Nå er han 5 mnd og 3 uker og kaster i seg fruktmos og grøt. Grøt med bare vann var derimot ingen suksess. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7107789-kan-man-ha-b%C3%A5de-erstatning-og-morsmelk-i-gr%C3%B8ten-samtidig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
...marge Skrevet 16. november 2006 #2 Del Skrevet 16. november 2006 Ja, jeg ville ha gjort det. Jeg bruker selv både maisgrøt fra 4 mnd som skal blandes med mm eller mme, og havregrøt fra 6 mnd som skal blandes bare med vann. Jeg ser stor forskjell på hva som metter mest i min 5 mnd 2 uker jente. Hvis jeg blander maisgrøt med mm, så slenger jeg gjerne oppi en stor ts av havregrøten også, for å gjøre maisgrøten litt mer mettende. Du kan prøve det også for å venne han til grøt fra 6 mnd. Kansje erstatte halvparten av vannet med mm og se om han liker grøten bedre? Jenta mi er stor og fikk prøve grøt fra 6 mnd allerede for en uke siden. Hun har knapt sovet hele natten, og jeg må gi grøt først for at hun skal spise nok av grøten til å sove til ett-totiden. Men hun tar pupp i tillegg. Jeg ville ikke bekymre meg om hun slutter med pupp til et måltid så lenge hun får mm resten av dagen og om natten også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7107789-kan-man-ha-b%C3%A5de-erstatning-og-morsmelk-i-gr%C3%B8ten-samtidig/#findComment-7108389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå