Gå til innhold

forstoppelse: sviskesaft eller maltekstrakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det ene er bedre enn det andre, eller er det smak og behag. Dere som har brukt enten sviskesaft eller maltekstrakt - hvor mye startet dere med å gi? Kan man blande med maten, eller må det blandes med drikke? Hvor får man dessuten tak i sviskesaft? Har dere andre gode råd, så kom med de :) Hørt at man ikke bør vente med å behandle forstoppelsen, da avføringen kan bli hardere og bli en vond sirkel - så jeg er åpen for alle innspill!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har jeg best erfaring med malt,brukte ca 1 teskje i grøten og litt i hver melkeflaske. Går helt fint å blande malt i både mat og drikke :)

Sviskesaft har ikke helt den store effekten på gutten min,men han får litt fordi han syns det er godt..drikker da ren sviskesaft fra flaske.

Sviskesaft står i samme hylle som barnematen i butikken,er fra 4mnd :)

Skrevet

Hei du!

Emma er snart 3 mnd - og får mme noen ganger i døgnet. Blander gjerne fra 100-150 ml - og i hver flaske har jeg maltekstrakt oppi. Jeg dypper bare en teskje halvveis ned i malten og rører det ut i flaska. Tror ikke det er så mye som skal til skjønner du. Den virker i alle fall kjempefint her. Emma er på do hver dag og det kommer masse luft - så ut kommer det =)

Sviskesaft får du kjøpt der som barneglassene fra Nestlè står, men den kan ikke gis før barnet er 4 mnd. Malt kan du gi fra fødselen. Brukte sviskesaft til Elias da han virket hard i magen, og det var også veldig effektivt. Du kan la barnet drikke det utblandet i litt vann, eller gi det rent med teskje - det smaker godt sviske!

Lykke til!

Skrevet

Sviskemos er skikkelig effektivt. Kom deg på butikken, og kjøpe et par poser svisker. Kok de en liten halvtime med 2-3 dl vann. Mos det hele, vannet også, i blender/mixer. Fyll på små glass eller i isterningsbrett.

Ha i grøten, og det virker dagen etter er min erfaring.

Enkelt, effektivt&billig:-)

Skrevet

Jeg synes også sviskemos eller sviskepurè er best for gutten min. Sviskesaft må han ha så mye av før effekt, og malt blir han hard i magen av.

Skrevet

Eg har kun brukt sviskesaft, syns det virka kjempeflott, står i hylla med nestle barnematen!

Gi ei teskei med saft før mat, så ordner det seg, gjorde jaffal for oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...