mozart Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 Lurer på om det ene er bedre enn det andre, eller er det smak og behag. Dere som har brukt enten sviskesaft eller maltekstrakt - hvor mye startet dere med å gi? Kan man blande med maten, eller må det blandes med drikke? Hvor får man dessuten tak i sviskesaft? Har dere andre gode råd, så kom med de Hørt at man ikke bør vente med å behandle forstoppelsen, da avføringen kan bli hardere og bli en vond sirkel - så jeg er åpen for alle innspill!!!
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 Her har jeg best erfaring med malt,brukte ca 1 teskje i grøten og litt i hver melkeflaske. Går helt fint å blande malt i både mat og drikke Sviskesaft har ikke helt den store effekten på gutten min,men han får litt fordi han syns det er godt..drikker da ren sviskesaft fra flaske. Sviskesaft står i samme hylle som barnematen i butikken,er fra 4mnd
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 Hei du! Emma er snart 3 mnd - og får mme noen ganger i døgnet. Blander gjerne fra 100-150 ml - og i hver flaske har jeg maltekstrakt oppi. Jeg dypper bare en teskje halvveis ned i malten og rører det ut i flaska. Tror ikke det er så mye som skal til skjønner du. Den virker i alle fall kjempefint her. Emma er på do hver dag og det kommer masse luft - så ut kommer det =) Sviskesaft får du kjøpt der som barneglassene fra Nestlè står, men den kan ikke gis før barnet er 4 mnd. Malt kan du gi fra fødselen. Brukte sviskesaft til Elias da han virket hard i magen, og det var også veldig effektivt. Du kan la barnet drikke det utblandet i litt vann, eller gi det rent med teskje - det smaker godt sviske! Lykke til!
Luca Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Sviskemos er skikkelig effektivt. Kom deg på butikken, og kjøpe et par poser svisker. Kok de en liten halvtime med 2-3 dl vann. Mos det hele, vannet også, i blender/mixer. Fyll på små glass eller i isterningsbrett. Ha i grøten, og det virker dagen etter er min erfaring. Enkelt, effektivt&billig:-)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Jeg synes også sviskemos eller sviskepurè er best for gutten min. Sviskesaft må han ha så mye av før effekt, og malt blir han hard i magen av.
SK&Maylen Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 Eg har kun brukt sviskesaft, syns det virka kjempeflott, står i hylla med nestle barnematen! Gi ei teskei med saft før mat, så ordner det seg, gjorde jaffal for oss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå