Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 Vi begynte å introdusere maisgrøt da han var fire og en halv måned. Gikk så over til havregrøt m ris og hvete for to uker siden. Da begynte han å få litt utslett på kroppen. De siste dagene har det blitt mye verre. Masse små vabler nedover beina. Det virker ikke som om det klør, men ser ikke noe bra ut. Legen mener det kan være at han reagerer på havregrøten og ber oss prøve noe annet. Jeg "fullammer" fremdeles, bortsett fra grøten om kvelden da. Noen med lignende erfaringer? Som har bytta grøt osv. Noen som vet hvilken grøt som er minst allergifremkallende? Ellers: bruker bare nøytrale vaskemiddel osv
LivetErEnLek Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 Jeg ville ha hørt på legen og gått tilbake til maisgrøten. Dersom utslettene blir borte da, så sier det jo i grunn seg selv.... Deretter kan du jo introdusere ny grøt, men prøv med grøtsorter som kun innholder en korntype, mye letter å vite hva de reagerer på da. Sånn som det er nå, er det jo ikke godt å si om det er ris, havre eller hvete han reagerer på.
Gjest Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 Kan også være at han reagerer på melken i grøten. Havregrøten skal nemlig blandes med vann og det vil si at den inneholder mme pulver.
nati, knotten & lille karamell Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Havregrøten inneholder også gluten som kanskje gutten din kan reagere på.
allergibarn Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Gluten "allergi" er en tarmsykdom, så for meg høres det ut som melke-allergi ja! Prøv en annen grøt som ikke inneholder tørr-melk og gjør det i en uke eller 10 dager og ser om han blir bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå