Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #1 Del Skrevet 16. november 2006 Tror jeg bare må få ut litt frustrasjon, eller høre om noen kjenner seg igjen.......I dag har det vært fulstendig kaos her pga regntøy....når det plasker ned så MÅ jo bare ungene ha på regntøy eller gummistøvler, men min sønn på 11 nektet det i dag. Etter å ha diskutert dette/ mast om påkledning i en halv time, var tolmodigheten min slutt og jeg slengte regntøyet mot han med påfølgende"nå tar du på deg!!!" Hvorpå han da reagerte med et utrolig sinne,akkurat som om det svartnet for han og han begynte systematisk å piske meg med regntøyet. Hardt og helt ukontrollert. Det var skikkelig vondt, Sønnen min er veldig sterk, mye sterkere enn meg(han trener mye). Jeg må si jeg ble både redd og fortvila der jeg lå og jeg ropte opp til datteren min at hun måtte ringe faren hans(min eks). Datteren min kom ned(hun er 14) og skrek at jeg ikke måtte la han gjøre sånn med meg, hvorpå hun lokket opp utgangsdøra og dytta sønnen min ut. Da tror jeg han ble så sjokkert(for hun er verdens roligste og snilleste,hever aldri stemmen...)at han bare gikk, uten yttertøy og sko....kom tilbake gjennomvåt etter ti minutter og var verdens mest angerfulle gutt.Han viser ikke at han angrer med en gang men jeg serdet på at han har blitt rolig.Så det ble en time for sent på skolen i dag, og jeg fikk ringt bort og fortalt hva som hadde sjedd. Har andre det slik innimellom? Gruer meg til fremtiden......tenker på tenåringsperioden etc.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7107510-mareritt-p%C3%A5-morgenen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #2 Del Skrevet 16. november 2006 Off får grøsninger faktisk når jeg leser dette, synes veldig synd på deg. Men som dateren din sier så må du IKKE la ham få gjøre slikt med deg, du er hans mor og slikt gjør man bare ikke! Ser at du skrev at dere diskuterte regntøyet. Her i huset diskuterer vi ikke ting som Må gjøres, vi diskuterer kun ting som h*n kan være med og bestemme. Har mye erfaring med adhd da vi har hele 6 adhd voksene/barn i familien. Min mor var alene mor til 3 adhd barn+ meg. Og for og være ærlig, hadde noen av oss gjort noe slikt mot henne tror jeg nesten at det er noe av det siste vi hadde gjort. Skriver ikke dette for og kritisere deg altså, mener bare at du MÅ sette deg i respekt hos gutten din, du kan jo ikke gå rundt og nærmest være redd. Håper virkelig at dette løser seg.) Har dere foresten hatt kontakt med noe som heter marthe-meo (vet ikke om jeg skrev det riktig men.) vet om mange som har fått god hjelp med hvordan di skal taklt forskjellige situasjoner fra dem.) Ønsker deg riktig lykke til.) Hilsen fra en annen adhd mor Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7107510-mareritt-p%C3%A5-morgenen/#findComment-7108774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #3 Del Skrevet 16. november 2006 Til deg som svarte over her: Husk at de fleste adhd-barn misliker endringer,og for noen kan dette med feks regntøy være en stooor endring.De blir usikre,og noen blir fysiske. De har selvsagt lært,og vet at de ikke skal slå,men impulsene tar over for fornuften. Respekt er også vanskelig for mange når de først har slått seg vrang. Det er vel heller tilfeldig at det var mor det gikk ut over denne gangen,-hadde det vært en annen som ba han ta regntøyet på,så hadde nok mor unnsluppet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7107510-mareritt-p%C3%A5-morgenen/#findComment-7109023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #4 Del Skrevet 16. november 2006 Er fulstendig klar over at adhd barn ikke liker endringer, derfor sier vi i fra god tid i forveien, så slipper vi diskusjonen akkurat i det det skal skje. F.eks når barnet våkner, spiser frokost eller under morgen stellet sier vi i fra om at i dag må du ha på deg det og det ytter tøyet feks, for gjør vi ikke det så vet vi at forandringene kommer for brått på. Vi kan heller aldri gjøre noe på impuls med h*n for da vet vi at alt kommer til og gå skeis. Glemte vist og skrive dette i innlegget mit over. Og Ingen ting av det jeg skrev var ment som kritikk. Hilsen adhd mamma. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7107510-mareritt-p%C3%A5-morgenen/#findComment-7109244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #5 Del Skrevet 16. november 2006 Tusen takk for svar, joda vi har hatt marthe-meo filming hjemme for 3 år tilbake. Det var lite vellykket her da gutten min nektet å la seg filme...han er veldig obs på at han er annerledes(har endel tilleggsdiagnoser som tourettes, nedsatte evner, dårlig språk etc) slik at med en gang han merker at noe er annerledes hos oss som den filmingen eller hans samtaler på bup så blir han vanskelig. Han vil være som andre, forståelig nok. Nei, det var vel feil å bruke ordet diskutere, for selvfølgelig skal han ha regntøy på, men når gutten nekter, og ikke kan se konsekvensene av å gå uten, så blir det jo en diskusjon ut av det. Jo jaeg vet at jeg burde satt meg mer i respekt slik at han ikke tør å gjøre slike ting med meg, men det er veldig vanskelig å vite hvordan man skal takle forskjellige situasjoner, synes jeg. Gutten min er såå god, en ordentlig kosegutt og mammadalt, og når slike situasjoner oppstår så blir jeg helt"satt ut", og jeg tenker at alt vi har jobba for bare er forgjeves. Og så synes jeg synd på de andre barna mine som ikke har bedt om ern oppvekst sammen med et adhd barn, for det er neimen ikke enkelt, selv om de takler det bra....Phu...deilig å få ut litt frustrasjon.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7107510-mareritt-p%C3%A5-morgenen/#findComment-7109271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #6 Del Skrevet 16. november 2006 Nei, da blir det straks litt vanskelig mer marthe meo ja.) Har dessverre ingen kjennskap til tillegs diagnosene hans, så da kan jeg bare ønske dere lykke til videre.) Er jo godt at han ikke er agresiv til vanligt da.) Har merket det med min også at h*n kan være skikkelig kosete innimellom, og da må man bare nyte hvert et øyeblikk.) Mvh en annen adhd mor Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7107510-mareritt-p%C3%A5-morgenen/#findComment-7109446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå