Gå til innhold

Ingen twilight enda idag...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...ser Ka-Ping har vært aktiv på innlegg og svar på 3.tri, men ikke starta tråd enda... "Hva skjer `a?"

- Idag er det 40 dager til UL-termin, så jeg kvalifiserer vel til stempelet høygravid nå...

- Om nøyaktig 2 uker har jeg min siste arbeidsdag, og nå ser jeg virkelig fram til å kose meg hjemme i desember...

- Guttungen nekta å ha på bleie da han la seg i går kvel(ikke heeelt tørr på dagen enda- litt småuhell i bhg) og var helt tørr i morgest. Stolt som en hane!!;)

Hadde vært godt å være helt ferdig med alt som heter bleier til han før "lillesøster" kommer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte kanskje noen andre skulle få sjansen til å starte tråd idag, hehe :)

grattis med høygravid-status, liten2!

tenker litt det samme ang. bleier... har ei jente på 2 1/2 som slutta med bleie på dagtid i sommer. Stort sett har det gått over all forventning, men hun har hatt en liten periode med tilbakefall nå (helt normalt sier alle til meg) men det er litt slitsomt kjenner jeg. Vel - hun er tørr igjen nå, og gleder seg veldig til babyen kommer, da skal hun hjlepe til å ha på bleien til lillesøster!

Skrevet

...ante meg.....

Hvordan går det med kjøkkenet, da? Har ikke fått med meg hvilket kjøkken du har valgt, da. Så du la ut en link til blandebatteriet du hadde valgt, men var aldri inne og så på det.

Skrevet

Joda det går fort framover med kjøkkenet faktisk! Gubben reiv overskapene igår, etter at jeg hadde tømt dem. Jeg og lilletrollet var og kjøpte golvbelegg, skal hentes idag. Jeg har gjort klart et par andre skap også, og målt ut at det er plass til tørrvareskapet og kjøleskapet i entreen rett utenfor kjøkkenet mens vi jobber. Kjølehjørnet kommer visst neste uke allerede! Men tror det skal gå greit å legge golvbelegg over helga når vi først har fått revet ut alt. Gubben har kjøpt maling og panel, det står klart til å kline på veggene :) Så det ser faktisk ut som det BLIR kjøkken til jul på meg!!!

Skrevet

Spennende! Jeg elsker kjøkken- det er rett og slett et av de beste rommene i et hus....Når alt er tømt og grunnarbeidet gjort, går det faktisk ganske "radig" å sette opp nytt også. Har montert selv en gang, men sist fikk vi det montert og det var greit det også:-)

Skrevet

Ja gubben sier det i hvert fall, at det som går raskest er å montere det. Han har faktisk jobbet med montering av kjøkken i sin ungdom (hihi), så han vet jo hva han snakker om forsåvidt. Jeg syns bare det er så synd at det er så lite jeg kan hjelpe til med... gravid og med bekkenløsning... blæh. Hadde vært mye morsommere om jeg kunne vært med å male, snekre, rive osv.

Skrevet

Du får da vel den "morsomste" delen av hele greia til slutt....Nemlig å plassere alt i skapene....det er det værste jeg gjør!

Skrevet

Hei jenter:)

Stille her i dag.... Jeg har ligget lenge i dag, siden jeg var oppe HVER time i hele natt. Synes faktisk det er ganske slitsomt jeg altså. Får så vodnt i bekkenet at jeg våkner og da må jeg opp å gå en tur, men det er skikkelig vondt å stå opp! Så går jeg en runde da, viktig med toalettbesøk samtidig;) Men det er jo vondt å komme seg ned i senga også.... Jaja, det blir bedre i morra, har jeg bestemt!

Har blitt skikkelig forkjøla også da, snørr og gørr alle veier føler jeg. Skal fyre opp i peisen før jeg hopper i dusjen, så det er godt å varmt når jeg kommer ut;) Og da tror jeg at det blir en kopp te og litt musikk mens jeg rydder litt i noen papirer. Kasta/brente sikkert 5 kilo med gammelt oppsop i går. Fant også ut at jeg har ALLE skatteoppgjørene mine siden jeg begynte å betale skatt...... (samler? jeg? nei?)

Grattis med første tørre natt og høygravid da liten2;)

Ka-ping: skal se du gjør mye med dette kjøkkenet;)

Skrevet

Ja, det er rolig her idag.

Håper formen ble litt bedre etter en varm dusj og god og varm ovn...

Å samle på gamle papirer er du ikke alene om...samler alt jeg...kvitteringer, skatteoppgjør, lønnsslipper+++

Må ta meg sammen og få rydda litt snart...er bare det at det ikke blir prioritert når arbeidsdagen er over og guttungen i seng. Får satse på de første dagene av permisjonen, kanskje.

Skrevet

Det er sånne papirer jeg går igjennom nå, vet av erfaring at det ikke blir gjort ellers.... og nå trenger vi plass til babyen her oppe og da må noe vike plassen. Vi har lite nok plass som det er om ikke jeg skal ta vare på pairer som er 5-8 år og uten noe som helst rellevanse for fremtiden.

Jeg har enda ikke kommet meg i dusjen da............................ Har fyrt opp da;) Må vel gå nå så jeg får startet på middagen. Aner ikke hva det blir i dag, kommer ann på hva som er skapet tror jeg.

Skrevet

Iiik, jeg kan visst kalle meg 'fødeklar' på søndag - nøyaktig tre uker til termin:/ (misforstå meg rett her, jeg gleder meg nemlig til fødselen)

Skrevet

Hei jenter! Det har jammen vært en rolig twilightdag! Hva skjer?!? Håper alle har det bare bra da :o)

Har vært hos jordmor i dag, alt vel med smått og stort. Et lite frislipp av eggehvite i urinen, men ingenting å bry seg med...er vel nå kroppen begynner å slite litt med å være gravid. Hodet lå dypt nede, jordmor regnet med det var alle kynnerne som hadde dyttet henne godt på plass...kjenner hun presser godt på nedover, begynner å bli ganske ubehagelig egentlig. Med menssmertene jeg har konstant nå, kynnere som tar skikkelig tak og det presset nedover hadde det vært deilig om det ikke var så lenge til termin...men vil aller helst ha 2007 barn, så er vel bare å bite tennene sammen :o) Sofa, lesestoff og deilige pepperkaker får være trøsten framover!

Våget meg forresten endelig på Bim-treff i går, var jo veldig koselig :o) Synd du ikke bor litt nærmere Sponge, ellers kunne vi møttes på Kafka!

Ha en fin kveld alle sammen :o)

Skrevet

Hei, Stinemor - vet du - jeg satt i Bodø i går kveld og så i avisen at det hadde vært BiM-treff. Rakk til og med å tenke på å kaste meg i bilen og kjøre ned, men fant rasjonelt ut at de gravide nok haddde tatt til vett før den tid - klokka var nemlig over elleve... Men en annen gang håper jeg vi får det til! Bør vel være i byen onsdag den 6., men er litt opptatt - kanskje et mini-treff? Var det mye trivelige folk og mager der? I dag har jeg forresten fått to kommentarer av typen "To måneder igjen? Trodde ikke du var mer enn 4 mnd på vei, jeg!", så her begynner visst maset om min "lille" mage. Og jeg som kjenner meg som Keiko2...

Kom omsider hjem nå for en times tid siden, til hus som var nøyaktig 1 grad varmere enn utetemperaturen. Brr - oljefyren hadde slukket, har sjelden vært så glad for å ha min kjære med meg hjem. Jobb i morgen, så helg med LT før det er tilbake til full arbeidsuke. Men med to uker til 1. desember og permisjon som starter rett over jul bør jo dette gå radig - har jo min favoritthøytid å kose meg med!!!

Skrevet

aldri trodd jeg skulle skrive dette, men....

- noen som har navneforslag til jente?

sukk... det er vanskelig og føles litt stressende å lete etter navn bare 7 uker før termin... men vi finner nok noe til slutt :)

Skrevet

Det med navn er jammen ikke lett... Forrige gang visste vi ikke om vi fikk jente el gutt, men sambo hadde følelse for gutt fra første sekund, og navnet klart i mai- han er født i slutten av oktober... Den gang hadde jeg lyst på Ingrid, men det var aldri aktuelt å snakke om jentenavn engang... Holder en knapp på navnet denne gangen, da, men liker også Ingeborg(trauste, norske navn...) Der ble jeg nedstemt av sambo tvert, men har fått litt gehør for Ingrid igjen siden han bestemte sist...

"Ulempen" med navnet er at kronprinsfamilien har de samme navnene som oss... Sønnen vår heter Magnus!

Men vi var først, da!

Skrevet

Ikke så lett å bestemme seg for navn nei...er jo ingen hast, men kanskje greit å ha et par alternativer klar før fødselen :o) Vi har nok bestemt oss for Martine, liker det godt begge to. Vi har faktisk også tenkt på både Ingrid og Ingeborg, synes det er flotte sterke navn, så der er vi lik liten2. Har også likt Marte helt fra jeg var liten, synes det er et koselig navn. Lykke til med navnevalget da!

Sponge: Håper absolutt vi får til et møte på Kafka, hadde vært veldig koselig, selv bare et lite minitreff :o) Si ifra når du er i byen du! Elleve var nok de fleste gravide vel hjemme vil jeg tro...holdt fram til halv ti selv, trøtt som en dupp da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...