belli72 Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 Jeg har alltid ment at dersom man har nok melk, så er det bare å amme og ikke ty til lettvindte løsninger, som å gi mme om kvelden for å få sovet mer.... MEN: etter å ikke ha sovet mer enn 4,5 timer (to ganger!) i strekk på over to måneder, så går jeg til innkjøp av mme og tåteflasker... Håper på litt mer søvn.... Føler meg likevel litt ego, selv om han er nr 4 i rekken og jeg har nok å gjøre på dagtid....
Babykilo Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 Det hjalp ikke oss... Ikke for å skremme deg altså, men vår våkna like herlig.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Jenta vår er snart 5 mnd og sover bare 2-3 timer med mme i magen..... Så her blir det snart grøt ja.... Men håper det funker for deg, det er jo mange som har god erfaring med lengre søvn med mme i magen.
Murmel72 Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Jeg har gitt litt tillegg siden hun var 2 mnd, og selv om jeg gir på kvelden må jeg opp 2-3 ganger mellom kl 24 og kl 6 hver natt.... i dag begynte vi med grøt, og det kan jo hende at det hjelper på nattesøvnen. Ellers er det kanskje pga kosen at hun våkner og vil har kontakt?
Retro-mamma Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Jeg vil ikke kalle mme og tåteflaske-styr "lettvindte løsninger" akkurat. Puppen er da lettest.
belli72 Skrevet 16. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 16. november 2006 Enig at puppen er lettest, generelt sett, men det er jammen lettere å gi en flaske erstatning og sove hele natten (dersom det er caset) enn å amme annenhver time....
belli72 Skrevet 16. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 16. november 2006 Enig at puppen er lettest, generelt sett, men det er jammen lettere å gi en flaske erstatning og sove hele natten (dersom det er caset) enn å amme annenhver time....
//MAM\\ Skrevet 16. november 2006 #9 Skrevet 16. november 2006 Nr. 4 ja, da har du vel nok å gjøre! Skjønner deg godt jeg, søvn er viktig! (Gutten vår sover i alle fall bedre på mme. Sover 1 time på mm og fra 1 til 3 timer på mme.)
Gjest Skrevet 16. november 2006 #10 Skrevet 16. november 2006 Hva med å pumpe deg og la pappa ta seg av matingen litt da? Så får du sovet ut litt...?
belli72 Skrevet 16. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 16. november 2006 Det er nesten flaut og innrømme det, men jeg blir nesten dårlig bare av å tenke på å ta frem pumpa. Føler nemlig jeg nærmest har norgesrekord i pumping, med de tre første pumpet jeg så å si hver dag.... Førstemann for å få opp produksjonen, senere fordi han sov så godt om natten (og jeg hadde spreng), andremann fordi jeg var endel borte fra henne og far måtte ta seg av en del av matingen. Senere viste det seg at hun gulpet for mye, så jeg ble anbefalt å blande grøt i melken, dermed pumpet jeg masse for å lage velling til henne morgen og ikveld (fra hun var 4-6 måneder) Ikke faen om mine skulle få erstatning, tenkte jeg da... (med helsesøstere og annet ammepoliti i bakhodet...) og med tredjemann ble det en del pumping, men ikke så voldsomt som med de første. DERFOR: pumpen står i skapet, men jeg kvier meg voldsomt for å ta den i bruk.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå