Gå til innhold

Særordning til eksamen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lengre tid på eksamen. Kanskje en bedre stol å sitte i...

Ønsker lengre tid fordi jeg er litt plaget med svimmelhet. Dette går lett utover konsentrasjonen. Da kan det være godt å ha litt ekstra tid så man får seg flere lufteturer. En bedre stol hadde ikke vært av veien da jeg sliter litt med ryggsmerter.

Betaler man ikke noe hos lege uansett hva man er der for? Eller er det kun hvis det er svangerskapsrelatert?

Jeg var hos legen og fikk legeerklæring, er i min 7 og 8 måned når eksamenene skal avlegges. Har blitt plaget mye med allergi under svangerskapet. Legen skrev dette også. Har iallefall fått forlenget tid, og skal sitte på eget rom. Slektning som er lege tok det som en selvfølge at jeg ville få forlenget tid på eksamen, virket imidlertid ikke slik på skolen. Legen skriver sikkert en legeerklæring som gjør at du får forlenget tid. Jeg betalte ingenting hos legen da jeg fikk legeerklæring. Var utenom ordinær svangerskapskontroll.

Det skal være svangerskapsrelatert for at du får det gratis, men en legeerklæring på at du er gravid og trenger tilrettelagt eksamen, er da virkelig svangerskapsrelatert.

Ting som ikke er svangerskapsrelaterte er jo sånt som hvis du f. eks. går til legen for å få resept på allergimedisiner - altså at det ikke har noe å gjøre med at du er gravid.

Sånn har i hvert fall jeg skjønt det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...