Gå til innhold

Til dere som ikke finner EL ved bruk av EL-tester...

Anbefalte innlegg

Bladde litt frem og tilbake på FF i dag, og tenkte at jeg kunne kopiere dette til dere som bekymrer dere for at dere ikke har klart å få noen positiv EL-test enda:

"Can I ovulate without ever seeing a positive OPK (Ovulation Prediction Kit) result?

Yes, it is possible to ovulate without ever seeing a positive OPK (or peak reading on your fertility monitor). OPKs are designed to detect the surge of luteinizing hormone in your urine. This is the last hormone to peak before ovulation and the hormone that is responsible for triggering the rupture of the ovarian sac. LH needs to surge in order for ovulation to occur, but in some cases, the pattern of your surge and the time you test (if you do not manage to capture the surge when you test) will not let you see a positive result. If you have a sharp LH surge, for example, you may take one test before your surge is detectable by your kit and another test when your LH has already begun to trail and is no longer detectable by the kit. Whether or not you see a positive OPK result, it is recommended to keep on having intercourse until ovulation is confirmed by a clear and sustained thermal shift and ovulation is detected on your chart."

Fortsetter under...

Vil bare si at jeg fant aldri el med tester den måneden jeg ble gravid - første gangen jeg prøvde disse testene, og fikk en test som var nesten positiv (men så tydelig at strekene ikke var like sterke). Brukte både cb digital og qr. Men gravid ble jeg likevel.

Har også tatt el-test etter positiv g-test (bestilte maaaange på billige tester fordi jeg trodde jeg ikke hadde hatt el...), og den er først blitt skikkelig positiv nå (er 6+4). Tok første el-test to dager før ikm, og den hadde to tydelige streker men den ene var svakere. Fikk positiv g-test to dager etter ikm, og da var ennå ikke el-testen sterk positiv. Men da jeg tok en i går, var teststreken MYE sterkere enn kontrollstreken.

Så det ser ut til at det er individuelt hvor sterkt man slår ut på disse testene.

Lykke til alle sammen!

Hurra - hurra - hurra!

Det var gode nyheter :) Jeg klarte ikke finne min el med dig. test fra cb, men har nå kjørt på likevel. Mannen er jo bare glad for å få seg i tide og utide, han , hehe

Ok. Jeg er ny her og nå når jeg så dette innlegget var det bare til å registrere meg så raskt som mulig her.

Jeg startet eggløsningstesten på tirsdag ( i dag torsdag) har bare hatt negative utslag hittil. I dag har jeg ganske mye eggløsningsslim uten at testen viser noe. Tenkte på det i går kvled at jeg og min mann gjerne skulle "hoppe litt i høyet" i tillfellet, da jeg har hatt litt stikninger i livmoren de siste dager, men tente som her at jeg må ha is i magen og vente til en positiv test. Så har da min mann "spart" sine svømmere fra lørdag av i tillfellet han skulle ha redusert kvalitet. Dette er vår 4 pp. Har ikke brukt CB el.test før. Noen som har råd til meg? Skal vi "hoppe i høyet i kveld"? eller vente på CB tester positivt? Er så ambivalent jeg i forhold til dette. Er det for sent kanskje? :S

det lønner seg somregel ikke og vente med utløsning, går d for lang tid mellom utløsningene blir svømmerene "sløve" (sløvere)

hvorfor ikke ha sex hver gang dere har lyst? kan jo fin ha sex både nå og når el testen slår ut

dersom dere ikke har fått påvist veldig dårlig sædmengde(ikke kvalitet) og fått beskjed av gyn og "spare" (noe de somregel ikke anbefaler lenger)så ville jeg ikke drevet på og spart på kruttet var jeg dere

stå på :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...