Gå til innhold

Hei Mas@ander

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte titte litt jeg også. Lurer litt på hvilket hus dere skal bygge jeg da? Vi skal også begynne nå, håper bare vi rekker grunnmuren før det blir skikkelig kaldt. Har tatt så lang tid med kommunen osv..

Vi har valgt Hedalm Aneby hus, Rønningen.

http://www.hedalm-anebyhus.no/eway/default.aspx?pid=266&oid=0&e=0&trg=MainLeft_5375&Bottom_5353=5371:0::0:0:0:::0:0&Main_5371=5375:0:19,1576:0:0:0:::0:0&4648=5372:3:0&MainLeft_5375=5376:16055::0:5372:11:::0:0

Blir spennende.. Gleder meg masse :) Når forventer dere å flytte inn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har valgt STINE alt. 1 som du ser av vedlegget

http://www.byggholt.no/templates/Page.aspx?id=3113

de som skal sette opp grunnmuren begynner i des og blir ferdig før jul..

selv om det er kaldt i des så stopper ikke byggingen forde :o)

men jeg fant ikke huset dere skal ha jeg

ser et som heter engen??

vet ikke om du har fått med de siste tallene heller i linken

er det bare 1576 det skal stå på slutten??

du ser huset utvendig etter du har sett innvendig om du skjønner

første møte så sa de at det ble ferdig 9. mai, men etter møte nr 2 så sa de i mars !!?? men ikke skyt meg om det blir forsinket sa mannen da hehe...

jeg også gleder meg kjempe masse..i går fikk vi pris på vårt nye kjøkken (skal ikke ha det som er standard) vi vil ha rille vanilje fra Norema :o)

har dere valgt kjøkken da?

Skrevet

Etter jeg har trykket litt her og der så fant jeg rønningen

hva må dere gi for huset??

det var jo bare rålekkert da :o)

Skrevet

Så stilig hus dere hadde valgt da :)

Vi har ikke byttet kjøkken, så det blir Norema hvit profil. Med int.hvitevarer og "stein" benkeplate.

Selve huset koster 1,4 ca, men tilsammen kommer det på 2,6 nesten. Sånn ca i hvertfall. Kan sikkert plusse på litt etterhvert i prosessen. Bet over 700000 bare for tomta så det er ikke rart det blir dyrt.

Vi må grave litt på tomta så derfor håper vi på mildvær. Blir det veldig kaldt før vi får begynt, så må vi vente til våren. Og det har jeg jo ikke tid til :)

Skrevet

synes nesten deres hus er litt finere da:o)

vi hadde også norema hvit profil som standard men den synes vi ikke noe om :(

tomta våres kosta bare 200.000,-

det var jo billig hus 1.4 grunnprisen våres er på 2.372.000,-!

hvor i landet holder dere til?

er det dere som skal grave på tomta eller er det de som dere har kjøpt huset av??

hvorfor kan de ikke grave når det er kaldt da??

har dere snø..? det har heldigvis ikke vi ennå så er heldig sånn..det regner i dag regne høstværet ute :o)

huset vårt er sånn funkishus det ser du jo av vinduene ikke noen vinduer som er normale neste hehe..

Skrevet

Vi holder til i Akershus. Ikke så langt unna Oslo.

Dere da?

Kan ikke grave når det er kaldt pga tæla i bakken. (skrives det sånn??)

Har leid inn egne folk som skal ta seg av det.

Har ikke snø enda, akkurat nå regner det. Så vi får bare håpe at det holder seg sånn :)

1,4 er kun huset da. Helt ribba. Så jeg synes det holder jeg. Hva ligger i husprisen deres?

Skrevet

i husprisen våres ligger det:

utvendig vegger, tak, pipe,takrenner og det som hører til utvendig

+ hvitevarer som er stekeovn, oppvaskmaskin..

flislagt 2 bad med vask og wc, inntak til sentralstøvsuger, 2 steder

jeg får nesten ta å se mere på det i morra om det er noe mere som følger med

jeg har ostesmørbrød i ovnen og vi skal se på tv 3 kl 2130

det som er ekstra er gulv, innetak og vegger...

vi bor i Tønsberg

Skrevet

vi får rekvisisjon på 3000,- for å kjøpe planter ute, og det er jammen ikke værst at alle husstander får det i feltet :o)

matjord blir lagt ut + heller foran inngangsparti + gruset 12 kvm uten for stua.

utelampe er også med..nattsenking av inne temp i 2 soner.

veggene kommer ferdig med vinduene i..så det tar bare 1 ukes tid å reise hele huset på 2 plan. :o)

Sendte mail til de i går å spurte hvor langt de hadde kommet med å prise huset vårt..får nok ikke noe priser før til uka skrev han..:(

så jeg må smøre meg med tålmodighet kanskje 1 uke til.. sukk..

kjøkkeninnredningen er med + baderomsinnredning i 2 etg.

Skrevet

Det hørtes bra ut da. Var på møte i dag vi. Huset kommer på 2,7 helt ferdig. Da har vi ordnet badet selv og lagt gulv. Resten kommer ferdig fra dem.

Blir levert i februar og vi regner med å flytte inn i løpet av august. Så moro..

Skrevet

det blir lik sum som våres hus det, vi må holde oss innenfor 2.8 som vi har fått lån til..

synes det var lenge til august jeg...er det egeninsats fra febr til aug eller??

vi får holde hverandre oppdatert hvordan det går med husbyggingen når den tiden kommer da :o) morro skal det i allefall bli

klem

Skrevet

I følge kontrakten så har de 12 uker på å sette opp huset. Så har vi x antall uker på egeninnsatsen (husker ikke akkurat hvor mange nå) Så kommer de å gjør huset helt ferdig til slutt.

Men sånn som de sa i dag, det forrige Rønningen huset som ble satt opp, brukte de 6 uker på. Og vi skal nesten ikke gjøre noe selv. Så vi kommer ikke til å bruke hele tiden vår. Så det kan bli ferdig mye før. Men dette er datoene som står i kontrakten.

Så jeg sier august enn så lenge. Bedre å bli positivt overrasket over å kunne flytte fortere inn, enn å bli skuffet hvis det tar litt tid.

Blir kjempegøy i hvertfall. Har vært å sett på bad i dag. Er så mye fint å velge mellom. Skal titte litt i brosjyrer i kveld. Har dere bestemt dere for bad?

Klem

Skrevet

ja vi skal ha bad fra Norema i Eik, det heter speildører tror jeg :o)

ja det er masse lekkert....:o)

har dere sett på kjøkken da?

i kontrakta våres står det 9 mai, men etter møte så sa han at de var ferdig i mars så det tar nok 10-12 uker her hos oss også...

Skrevet

Vi beholder det kjøkkenet som følger med foreløpig. Norema hvit profil. Synes det er helt greit. Vi velger heller å bruke penger på badene. Vet ikke hvordan jeg skal klare å bestemme meg. Har sett på kataloger hele helgen. Og så har jeg sett litt på div hus på finn. Bare for å få litt inspirasjon.

Hvordan gulv skal dere ha?

Tror det blir mørke her. Selv om alle sier at vi kommer til å angre. Fikk se huset til selgeren vår og det var kjempefint. Og han hadde akkurat slike farger som vi skal ha.

Skrevet

tror vi skal ha eikparket i alle rom untagen barneromma som vi skal ha teppe i..

vi skal ha eiketrinn i trappa samme som gulvene trappspesialisten sa at det var best å ha lik trapp og gulver..

hva slags trapp skal dere ha på trinna da?

høres fint ut med mørkegulv da, kanksje best å ha mørke trinn også eller?

trappa våres kommer på 25 tusen ekstra med maling, tette trinn ++ ekstra til repo..

det er dyrt men så er trappa viktig for oss også siden jeg har det handikapet som jeg har + at vi har barn og hund..

i dag fikk vi greie på at vi får 50 tusen av mine foreldre til trapp og div annet til huset, dette kom overaskende på oss....snille foreldre jeg har..

min bror hadde vist lånt 50 tusen da han kjøpte leilighet for 1 mnd siden, noe jeg ikke viste om..

Skrevet

Blir samme farge på trinnene hos oss også. Må bare få bestemt oss helt for gulvet, så blir trappen bestilt. Har byttet trapp vi også. En veldig stilig en i hvitt og stål.

Hvordan hund har dere forresten? Vi hadde en rottweiler, men måtte gi den bort pga jobb/tid.

Skrevet

vi har en liten papillon på 5 år..

vi skal ha furutrapp som er standard, men skal ha tette trinn og male den hvit + olje trinnene :o)

også skal vi ha eiketrinn.....

skal se på gulv i morra + dusjhjørnet, og garderobeskap som vi skal ha i vindfanget..

skal dere bestille trappa så fort? vet ikke når vi skal bestille men blir nok i løpet av året ville jeg tro..

vi skal ta bort en vegg inn til stua der trappa skal være så virker stua mye større om du skjønner meg??

Skrevet

Tror da trappen blir bestilt samtidig med huset. Selgeren ville i hvertfall at vi bestemte oss ganske snart. Det var furutrapp som fulgte med vårt hus også. Hvorfor bytter dere ikke trapp når det blir så dyrt å gjøre den om allikevel? I katalogen vår så var det flere hvite trapper med tette trinn.

Så moro at dere har pappilon. Jeg er vokst opp med det. Fikk vår første når jeg var 3 år. Har hatt 3 stk. Og i går kom mamma hjem med en liten pappilon jente på 8 uker. Svart og hvit m/ litt brune flekker. Så nydelig. Litt trist å tenke på at dette blir bare "deres" hund. Siden jeg ikke bor hjemme lengre. Men de bor ikke så langt unna da, så jeg kommer til å besøke de en del.

Skrevet

Vi har ikke fått beskjed når vi må si ifra hvordan trappa våres skal være..

furutrapp er den billigste trappen de andre blir mye dyrere skjønner du.

skal dere også ha furutrapp? med tette trinn eller?

skal dere male eller lakke den?

så morro at morra di akkurat har kommet hjem med en papillon..de er jo så søte..

kan jo spørre om du kan "låne" den litt i helgene vet du..

hende mine foreldre låner våres hun i helgene osv..

Skrevet

Nei, vi bytta ut furutrappa. Betaler 10000 for den nye. En veldig stilig en i hvit og stål. Med valgfri farge på trinnene. Valgte å ha åpne trinn. Passa best synes vi.

I morgen blir tomta vår stukket opp av kommunen. Så da er det bare å begynne å grave. Morro at det endelig begynner å skje noe. :)

Skrevet

så morro da...

vi ser hvor tomta våres blir vi.....det er røde pinner i bakken :o)

de begynner nok med grunnmuren i begynnelsen av des skal jo være ferdig med grunnmuren før jul, etter jul så begynner de med reisverket..

vi tar tette trinn pga vi har barn og hund som jeg har nevnt før synes det er tryggest for oss :o)

vet du hva furutrappa deres kosta sånn den er orginalt?

våres kosta 16000+ mva = 20.000,-

skjønner ikke at dere har fått en annen trapp til bare 10.000,-?

er den hvit som standard da eller?

hva heter den nye trappa deres?

når trappa blir malt i hvit så tror jeg ikke furen kommer til å synes

det er noe jeg tror da....

skal sende mail til dama nå etterpå å høre om litt annet forskjellige vi vil ha på trappa

vi liker ikke stål så vi skal ha hvite meglere og profilerte håndløpere :o)

Skrevet

Vet ikke hva standard trappa kosta. Og det står ikke noe navn på den nye. Vet bare at den kommer fra Fagtrapp. Jeg regnet ikke med at det ble noe pent å male furutrappen, så derfor byttet vi heller til en ferdigmalt. Men prisen er jeg sikker på da.. litt i underkant av 10 000. For det var det siste vi gikk igjennom på fredag :)

Over til noe annet.. hvor store er barna dine?

Skrevet

Glemte å skrive det.. Standard trappen blir trekt ut og den prisen vi betaler for den nye er et mellomlegg. Og som jeg skrev over her så spurte jeg ikke hvor mye den "gamle" kosta. Så da koster jo den nye trappa egentlig mere.

Skrevet

vi har bare en sønn som blir 8 mnd den 29 nov...

nei du sier noe der kanskje at det kanskje ikke blir noe pent å male furutrapp..

men hvis du går inn på www.trappespesialisten.no så får du se en del fine trapper der :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...