Gå til innhold

Ny her og trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

vi har egentlig ikke gått inn for å prøve å få baby, vi har tenkt at det får komme når det kommer. Men må si jeg begynner å bli bekymra. det er over 3 år siden jeg slutta på p piller slutte pga tålte det ikke. vi har ikke brukt noen annen fom for prevangsjon bortsett fra å unngå dagene rundt eggløsning.Det siste halve året har vi ikke brydd oss om å unngå de dagene heller. Vi har lyst på baby men hva om det ikke kommer til å skje.. Mannet meg opp til å ringe legen og skal på time om to uker. Men gruer meg, frykter det værste... er det noe jeg kan gjøre for å bli mer fruktbar eller øke sjansene for å bli gravid. Jeg trener endel, røyker ikke og drikke svært sjeldent.. trodde det skulle hjelpe til... jeg trenger råd......

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7106786-ny-her-og-trenger-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er ikke godt og si..

ofte så er d jo nok, bare og slutte på prev og leve sundt, men så er det ikke altid det er så lett dessverre...dersom dere virkelig går inn for og få barn, så kan det jo være en ide og f.eks bynne med el-tester og ha sex slik at du vet du treffer el... etter og ha prøvd d en tid, dersom du fortsatt ikke blir gravid så ville jeg kontaktet lege og fått henvisning til gyn, slik at mannen din kan ta en sperm prøve og du kan bli utredet

men de vill nok be dere prøve en stund, siden dere er så unge (tror jeg ? :)) det er vel vanlig at de sier en må ha prøvd aktivt i minst et år før utredning

ønsker deg vaffal lykke til

håper du får no svar hos legen din .)

Et godt tips er jo å fortsette å komme inneom forumet her i ny og ne. Alt av det som finnes av tips og råd kommer jo fram her :)

Er enig med de andre her at du bør skaffe deg en skikkelig oversikt over syklusen din, og lese litt på pernille.info.

OG selv om det er null trøst what so ever, så er det nå sånn at en del bruker lengre tid enn andre. I det siste her har det vært veldig mange som har blitt gravide, mens det var sikkelig tørke før det. Og som en ekstra motivasjon ble elli-karamelli gravid sånn helt plutselig etter å ha prøvd i 20 måneder :) Så hold ut og tenk gjennom gode spørsmål til legen din, så finner du nok ut av det skal du se.

Masse lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...