Gå til innhold

Dere som satser på sex ikek oftere enn 2.hver dag i tilfelle sædkvaliteten...

Anbefalte innlegg

...osv... Planlegger dere dette ifht EL, og i så fall hvordan? Denne mnd skal ingenting stå uprøvd, og siden vi uten hell har prøvd sex hver dag rundt EL tidligere mnder tenkte vi å teste annenhver dag denne mnd. Trodde det skulle falle greit ut ifht forventet EL, men nå ble jeg litt usikker. Har hatt positive ELtester i to dager (ikke tatt i dag enda), noe som forsåvidt er normalt (forrige syklus hadde jeg positive tester i tre dager med EL på den 3. dagen iflt tempstigning). Hadde sex og haugevis med ELslim i går, men tempen har ikke steget enda, så antar at EL da sannsynligvis er i dag eller senest i morra. Holder det med sex i går og i morra eller bør jeg gå for en jubelrunde i dag, eller stresser jeg bare i overkant mye nå? *rødme* Ifht EL, er det egentlig for sent å ha sex ETTER den, eller?

(Ja, uka med EL er den jeg har aller aller aller flest spørsmål jeg må ha svar på, hehe)

Takk til dere som er så greie å svare i dag :o)

Fortsetter under...

d er jo veldig omdiskutert, men de fleste mener vel at det ikke spiller non rolle om du har sex annenhver eller hver dag

de sier det kaaan være at viss du har veeeldig lav sperm mengde så kan det være gunstig, kanskje

men som du sier, alt må prøves

det jeg har forstått etterhvert er at d aller aller viktigste er og ha masse sex før el testen slår ut og imens den slår ut

da ligger d til enhver til sperm i egglederen og venter på at egget blir sluppet, så med en gang det slippes da, så ligger det sperm som angriper med en gang, egget lever jo bare max et døgn

så det viktigste er altså og ha masse sex fram mot og på el

Tusen takk for fint svar, mia_x! Blir nok en jubelrunde for sikkerhetskyld i kveld da, selv om det kanskje motsier seg litt ifht det med eventuell kvalitet, hehe. Altfor mye tekniske greier å holde styr på, hehe. Fikk positiv ELtest i dag også (nettopp, ikke overraskende heller), så da antar jeg at tempen stiger i morra...

Jeg ble gravid denne mnd og vi hadde sex annenhver dag og planla det ikke utfra EL siden sædcellene lever i mange dager etter utløsning. Det vi gjorde denne måneden:

Sex annenhver dag frem til dag 20 etter 1. mensdag. Deilig å ikke måtte tenke på at vi måtte ha sex hver eneste dag og slappet av mye mer;)

Kællen tol zink og selen

Vi drakk begge ingefærte.

Og da satt den gett;);)

Lykke til!

hehe helt enig yaddaline, d er så mye "teknisk" at jeg nesten blir inspirert til å fullføre en legeutdannelse i samme slengen som vi prøver! :P

hvordan i alle dager gikk d ann og bli gravid før i tia??? uten el tester osv osv hehe

nei d gjelder og opptimalisere sjangsene våre, så vi får minimalt av den uutholdelige ventetia:)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...