Gå til innhold

Bare en uke igjen nå....


Gjest

Anbefalte innlegg

Så skal jeg på siste tidlige UL. Ser alt bra ut da så kan vi endelig slippe nyheten løs og det skal bli så deilig! Nå er jeg lei av å skjule magen (som virkelig er bitt stor), komme på tåplige unnskyldninger for hvorfor ditt og datt, lei av å ikke kunne snakke åpent om dette hjemme i tilfelle 4 åringen snapper noe opp. Bare en uke til nå! :-) Og etter den dagen er det bare 2 dager igjen til jeg kan hoppe over til 2.trimester også. *glede meg* Litt unyttig innlegg dette her, men godt å få det ut! Håper bare inderlig alt er vel på UL'en da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke unyttig i det hele tatt!

Jeg er i samme båt, men bestemte meg for å fortelle det i forrige uke. Det var så deilig å slippe "bomben"!

Når har du termin? Ser ut som vi har termin samtidig vi;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jippi!

 

Uke 11 i dag også!

 

Vi har fortalt det til noen vi inkl. gutten vår på 8 år, men han ville fortelle det til hele skolen, fotballkamerater osv..... så nå vet omtrent alle her vi bor at han skal bli storebror.

Han er så stolt.

 

Men må si jeg gleder meg til jeg er over uke 14 og kan begynne å slappe av litt........ altså ikke være så engstelig.

 

Jeg skal på UL neste torsdag akkurat da jeg er 12 uker på vei.

 

Skal du ta det privat Alva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi har samme dag! :-) Så koselig å ha en å følge hele veien da, skal vedde på at før vi vet ordet av det er vi på 3.trimster og "konkurrerer" om å føde først, hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi

 

ja - det kommer nok til å gå fort når vi kommer over det værste..........

 

Hvor skal du føde da?

 

Jeg skal føde på Ahus.

 

har du lagt på deg noe?

jeg har lagt på meg 2 -1/2 kg jeg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er blitt henvist. Ble henvist i uke 6 pga blødninger, vi fant fosteret, men også en svær blodansamling inntil det som kunne øke faren for SA ganske mye. Var til ny UL i uke 8 og da hadde fosteret vokst og blodansamlingen minsket, så det var jo rett vei, men skal nå inn en siste gang for å se at hele blodansamlingen er borte (håper det! Har småblødd litt etter sist UL). Jeg skal også neste torsdag og er da 11+6, så vi er så godt som like langt på vei. Gleder meg kjempemasse, men gruer meg bitte litt også i tilfelle ting ikke ser bra ut, men er mest optismistisk nå da, jeg fikk gode odds på sist UL.

 

Skal du ta privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer antagelig til å føde på Storken (Bergen) om svangerskapet forløper normalt og de har plass.

 

Jeg har gått opp 1/2 kg så langt, så det er jo ikke all verden, men uvandt likevel for jeg har ikke lagt på meg før rundt uke 16-18 de to andre gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

jeg ble henvist i uke 9 men neste uke tar jeg det privat.

Mistet i sommer og har hatt brunt "utflod" så jeg føler for

å se at alt er bra igjen med nurket i magen.

 

Ja - vi har temin nesten likt vi ;-)

 

lykke til Alva - vi kan jo kanskje skrive til hverandre neste torsdag?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne det! Skal til første svangerskapskontroll samme dagen (har så lang reisevei så slår to fluer i en smekk), så det blir en spennende dag :-) Er nok ikke på nett før til kvelden igjen, kjører man først så langt som jeg må så må jeg nesten utnytte tiden i byn også, hehe... Du får ha masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg håper jeg er like heldig som de andre gangene, jeg fødte både 3 og 4 uker før tiden. Nå har jeg nesten blitt birtskjemt;=) Tenk om jeg må på overtid denne gangen!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig imponert over at dere faktisk klarer å ikke legge på dere så mye jeg! Har allerede lagt på meg 5 kg., men håper det har stabilisert seg litt nå. Prøver å ikke la sjokoladen bestemme over meg når jeg er i butikken;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal bare se du må det ;-)

 

Jeg ble satt igang på termindagen med første, men hadde nok gått noen dager over med ham vis ikke. Andre kom av seg selv 3 dager før termin (jeg mener en uke før fordi jeg vet at mensterminen var rett, men pyttsann, detaljer), men du har jo likevel et bra forsprang da, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye??? Da skal jeg vel ikke oppgi min totale vektøkning i mine andre to svangerskap.... *rødme* ;-)

 

Neida, jeg er litt unnskyldt da, har vært plaget med mye vann i kroppen begge gangene, spesielt første, så da kan en jo ikke gjøre noe med vekten egentlig, men jeg har ikke pleid å legge på meg nor særlig mer enn 2-3 kg før uke 20 og ca 10 kg frem til uke 30, men SÅ... Endte opp på 27 kg (15 kg opp på 5 uker) med første og 21 kg med andre, det var tungt det! Heldigvis rant alt av igjen på få uker. Er spent på hvordan det blir denen gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er meg! Jeg la på meg 31 kg. med 1.mann (da var jeg riktignok veldig tynn, drev med langrenn og langdistanse) og 27 kg med andremann (DA var jeg "flink" da!!!) Haha. Har lest at det ikke er bra for verken mor eller barn å legge på seg så mye, så denne gangen har jeg meldt med på Grete Roede for gravide!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tviler jeg ikke på, men når man spiser forholdsvis lite og relativt sundt og beveger seg mye, hva mer kan man gjøre da? Kroppen legger vel på seg det den skal og får man mye vann i kroppen, som jeg gjorde, så kan man i hvertfall ikke gjøre noe. Men var veldig bekymret med førstemann da! Herlighet, 27 kg liksom! Men 18 kg forsvant på føden og resten på 1,5 uke, så da gikk jo det greit, og litt deilig å slå i bordet med å veie mindre enn før graviditeten på 6 ukers kontrollen når legen hadde mast om at jeg måtte passe vekten min på slutten som om han trodde jeg bare satt på baken og stappet i meg mat og snop! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Der fikk de så hatten passet ja! Jeg kan ikke skryte på meg like rask vektnedgang som deg, men var i matchvekt etter 6 måneder.

Men det er litt rart da- matchvekten blir høyere og høyere for hvert barn. Er det sånn for deg og?

 

Gud bedre, lite og gjøre på jobb i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Den har vært veldig stabil de siste 6 årene (i ikke gravid og ikke ammende tilstander), men nå hadde jeg akkurat gått ned 4 kg før jeg ble gravid, så nå er den lavere enn lenge, håper å komme tilbake dit etter fødselen og gjerne ned en 3-4 kg til, så er jeg på drømmevekten min :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...