Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 please hjelp meg, dette er noe jeg er så redd for om stemmer. en person sa til meg at barna er nesepustere (mitt barn 3 mndr) og puster kun med nesen. nå er barnet mitt tett i nesen og har fått smokken. vil det da si at h"n ikke klarer å puste ???? når munnen er fylt opp med smokke, h"n er tett i nesen og det er "nesepuster"- ja, da er det jo tett nå da!!! hjelp meg, dette skremte meg noe veldig og jeg lurer på om det stemmer... i så fall kan jo ikke barnet få smokken når h"n er tett/forkjølet osv..
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 Vil nok tro at hvis barnet ikke greier å puste så spytter det nok sutten ut! Men nesedråper funker fint på tette små neser også!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 har vurdert det, men nå sover h"n, så da ville h"n jo våknet. men du tror d går bra altså? faan, blir jo helt nervevrak av dette her! hørte at h"n pustet veldig stille, så er kanskje bare d som skremte meg. puster ofte veldig stille ved søvn..
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Ja, min puster også veldig stille da hun sover. Du ser bare sutten som vibrerer litt av og til ). Tror det går fint jeg, de har nok innbyggde reflekser sånn som oss at vi våkner dersom vi ikke får luft!
Gjest Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 ikke vær urolig! hvis hun ikke kan puste for smokken så vil hun ikke ta den, eller spytte den ut.
Gjest Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Enig med de over. Får hun ikke puste spytter hun ut smokken. Gutten min gjorde det alltid når han var tett i nesa.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 takk for alle svar. grunnen til litt ekstre egnstelse avr at vi fulgte opp et tips vi fikk igår, ang at barnet vårt alltid mister/spytter ut smokken og begynner å sutre- slitsomt på natta. dermed har vi festet en liten klut i ringe på smokken- vips, så henger den fast i truten på den lille! hihi. så tenkte litt ifht det da, hvis han var tett og prøvde å spytte ut. men fjerna bare kluten jeg, så får vi heller bare gå noen ganger til nesa er åpen igjen:)
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 16. november 2006 #8 Skrevet 16. november 2006 Det står vel egentlig advarsel på alle smokk-pakker om at man ikke må feste smokken til barnets hode på noen måte. Bare et tips.
-carina- Skrevet 16. november 2006 #9 Skrevet 16. november 2006 Det vi gjorde for å forhindre smokken i å falle ut så lett, var å legge en gulpeklut litt løst foran ansiktet hans. Da falt i alle fall ikke smokken like lett ut. Og så fikk han ligge og lukte på gulpekluten (ren, altså, men med litt mamma-lukt i). Om han da får kluten i veien, så kan han jo da bare vri hodet/bøye hodet bakover, så er ikke den i veien... Tror det er bedre enn å feste kluten fast i smokken. Du har vel også fått tips om å heve hodeenden på sengen når babyen er tett i nesa? Samler seg ikke så lett snørr bak i svelget da! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå