Gå til innhold

Hebbie den undrende:p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Billige og bra ammetopper ? Lindex for alle penga!!! De litt tykke (henger rett ved de geniale strømpebuksene jeg aldri slutter å mase om vettu:p)

Og akkurat disse er litt tykke så glemmer du innlegg er du safe noen timer allikevel!

liste over hygieneting til babyen ?

Zinksalve til stumpen

A creme til hele kroppen og også som kuldekrem og mot sår stump

Babyline shampo og såpe til vask

Base massasjeolje til tørr hud og til å massere

krystallfiolett til VELDIG sår stump (også åpne sår)

talkum/babypudder/potetmel til å holde huden tørr inni valker etc (rundt halsen og i lysken feks)

Snørrpumpe (livsviktig på vinteren)

Medelas brystvortekrem (funker også på sår stump og tørr hud på babyen)

Vaselin uten parfyme(dersom du ikke kjøper overnevnte, bra også å blande med sink ved sår stump)

Badetermometer! (geeeeeeeenial innretning)

Avrundet saks til de myke pittenutte små neglene (2 mnd og utover)

Et par tøybleier/store gaskluter i reserve som kan brukes ved ekstra sår stump(legges bare inni papirbleia) brukes også som underlag på stellematta

MASSE kluter, forskjellig farge til ansikt/kropp og stumpen. (anbefaler frotteklutene fra babybuttikken spareland på Buskerud Storsenter, myyyyyye mykere enn gasklutene)

Dentinox, for tannebissvondter (min var jo født med tenner, men er du heldig trenger du ikke denne på en stund)

Minifom til å redusere luft i magen (med den i bakhånd kan du spise nesten hva du vil uten at babyen får det vondt etterpå)

Innlegg; medela sine er gode men de har et annet merke som ser ut som runde bind egentlig, med plast bakpå, husker ikke hva de heter men har fått noen av Endelig Mamma - prinsesse 19/9, de var supre, de tålte en hel tur på byen uten pumping og de lakk ikke en dråpe! Ullinnlegg anbefales utenpå før å unngå å bli kald, apoteket sine er fine, hvis ikke har de noen veldig gode på Bånsull i gågata!

Babyolje; anbefales ikke de 2-3 første mnd ihht proffene, siden babyen lager nok selv om den ikke bades for ofte. Samt at massasjeoljen veier opp dersom du masserer feks etter bad...

Glemt noe da? Hmmm... Spør i såfall så skal jeg svare som best jeg kan jeg... hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahahahaha.....tenk at jeg var så dum at jeg ikke spurte deg med en gang enn å legge ut innlegg - mitt lille nattleksikon :o)

Hehehe.....Må ikke glemme et dusin strømpebukser fra Lindex !!

Tror jeg skriver ut hele innlegget ditt så har jeg alt sammen - har skrevet en liste, men jeg tilføyer det som ikke står på din da.

Takk for tips vennen :o)

Skrevet

Blander meg litt her..... ehhhh

Vil bare anbefale Inotyol-salve mot sår stump. Den er superbra. Trym hadde mye diare da han fikk store mengder antibiotika da han var syk som nyfødt, og stumpen ble veldig sår siden det hele tiden sev litt avføring. Vi brukte da denne salven og har brukt den hele tiden etterpå også. Er han litt sår så smører vi på og dagen etter er stumpen helt fin igjen. :)

De har også veldig gode vaskekluter på Spar Kjøp.

Skrevet

Mhm, den er også god ja:)

Har i min desperasjon snart prøvd litt av alt og alt virker jo litt;) hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...