Gå til innhold

hvor mye fostervann er det ved termin?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det veldig varierende da? Noen har mye og noen har lite. Vet ikke om det er noe gjennomsnittlig volum.

Skrevet

okei.. men er det ca 1 liter, eller mer 3-4? har ikke peiling jeg. bare begynnte å lure litt :P

Skrevet

det kan eg faktisk svare på ettersom eg alltid får formykje fostervatn i svangerskapa mine. Det vanlegaste er å ha ca 2 liter fostervatn, men litt opp og ned er normalt. Eg bruker ha ca 6 liter. Da er det som regel noko som ikkje er som det skal med barnet. Mine to, snart tre barn har alle ein tarm feil som gjer at dei ikkje svelger fostervatn, og dermed hopar det seg opp.

Skrevet

Anonym: Kan jeg spørre deg om en ting?? La du på deg mye i svangerskapene dine da?? Jeg mener, 6 liter fostervann.... er ikke seks liter væske = 6 kg da?? Så hvis man legger på seg mye i svangerskapet som ikke synes, kan det være at du kar mye fostervann? Kanskje tåplig tenkt, men kom til å fundere litt på det liksom :)

Skrevet

Hvis man spiser som før og likevel legger på seg endel, er det nok vann i en eller annen form, men mest sannsynlig økt mengde vann i kroppen. Jeg la på meg 18 kg i forrige svangerskap, men det rant av meg etterpå (bokstavelig talt). Man har også mye mer blod i kroppen når man er gravid.

Dersom man imidlertid vet at man spiser mye mer enn tidligere, rører seg litt og det er blitt endel snop, er det neppe bare vannet som gjør det....:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...