Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #1 Del Skrevet 15. november 2006 Sønnen vår har siden han var 2 mnd gammel fått eksem i ansiktet og pga råd fra venner testet jeg fort ut at han reagerte på egg. Jeg kuttet derfor ut egg i kosten i samråd med legen allerede i juni. Har ved et par tilfeller fått i meg egg og da har eksemen kommet med en gang. Han var dengangen utrolig tørr i huden samtidig som han var veldig ømfintlig når jeg drakk mye melk og spiste melkeprodukter. Så jeg kuttet ut det også. Spurtgulp og magesmerter forsvant og jeg sluttet å smøre han! Ser nå at han reagerer med eksem i ansiktet når jeg spiser både fisk og nøtter også. Likvel vil ikke legen og helsestasjonen allergiteste han... jeg får bare beskjed om å kutte ut det han reagerer på - og prøve igjen om en stund. Jeg prøver å tenke slik at dersom jeg hadde hatt normalt kosthold og spist både egg, fisk, nøtter og drukket melk hadde han kanskje vært mye plaget med mye eksem og fortsatt hatt tørr hud - samtidig som jeg synes det hadde vært greit med et svar svart på hvitt. Hva om jeg tar feil ? Alle steder jeg leser, står det at egg kan man gjerne kutte ut, men man skal ikke kutte ut fisk og melk fra et kosthold uten en diagnose. Bør jeg bare stå på og kreve en test eller bør jeg gå til Volvat og få han testet privat eller bør jeg bare kutte ut som de sier og prøver igjen om en stund? Ser for meg en jul uten melk (julegrøt...), nøtter, sjokolade, marsipan, egg og laks .... snufs... og kanskje det forgjeves...?! Blir litt frustrert. Kan de ikke bare ta en test???? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7104646-frustrert-hvorfor-vil-ikke-legen-teste-han-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #2 Del Skrevet 16. november 2006 Var jeg det ville jeg ha betalt selv og bestilt meg time hos Volvat. Noen ganger har legene rett og slett bestemt seg og da er de vrien å vente..Du sparer i alle fall tid på det. Vi fikk testet vår jente på sykehus da hun var 8 måneder. Før den tid kuttet jeg ut melk, vi trodde bare det var melk hun ikke tålte.Hun fikk positiv prikktest på melkeprotein og eggehvite. Etter at jeg kutta ut egg er hun bedre i huden. Hun har fortsatt eksem i perioder. Siden han har en atopisk hun (tørr) er det lurt å smøre to ganger for dag. Morgen og kveld, da forebygger man eksem. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7104646-frustrert-hvorfor-vil-ikke-legen-teste-han-n%C3%A5/#findComment-7107017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå