Gå til innhold

Amming+frukt?


FruTennplugg+guttepluggene

Anbefalte innlegg

lillemann reagerer på eplene jeg spiser, har fått dilla på de røde norske, de er litt sure. men er så redd nå for at jeg skal gjøre noe gærnt sånn at han reagerer igjen , han fikk skikkelig sår rumpe nå med de eplene. stakar lillemann vår... hva slags frukt er "ammevennlig" ? er ikke så flink på sånt. og hva er deres erfaring?? tips? :o) prøver å leve sunnere så frukt er et must for meg nå, istedet for sjokoladen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik jeg forstod den lille tiden jeg ammet så skulle jeg ikke spise frukt jeg selv fikk vondt i magen av o.l.

Grønne epler for eksempel fikk jeg mageknipe av og da fikk jentungen det også, tror heller ikke druer er bra, frukt som man får luft i magen av tror jeg er neinei.

Men jeg mener at HS skal ha litt oversikt over slik, ei vennine av meg fikk et lite hefte om hva som ikke var lurt og spise mens man ammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyar reagerar ulikt på ulike matvarer. Generelt så er det sånn at frukt som gir luft i magen hos voksne ofte gjer det hos babyar og (plommer, druer, aprikos), men ut over det så må du nesten berre prøve deg fram.

 

Pære og mango er milde frukter, sitrus er meir "brutalt". Kanskje kjedelige gule epler e mildare enn dei norske raude? Og skikkelig gode gulrøtter synest eg er undervurdert. Søtare og bedre enn veldig mange frukter :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vet babyene reagerer forskjellig men greit å høre andres erfaringer :o) godt å få litt tips innimellom når man er helt blank :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...