Gå til innhold

Hva skjer på utredning??

Anbefalte innlegg

Hei. Har endelig vært hos legen og har fått henvisning til utredning. Er det noen som kan fortelle meg hva som kommer til å skje? Er det vanlig med ett eller flere besøk hos gyn? Hva skjer f.eks føste gang? Trudde egentlig ikke vi ble henvist til sykehuset - syns det høres skremmende ut!.. Er det noen her som kan være så snill å forklare litt om det jeg har i vente.... Please... ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7104169-hva-skjer-p%C3%A5-utredning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Sikkert litt tilfeldig at det er gyn på sykehuset du skal til. De gjør det samme som de som ikke har kontor på sykehuset. Første timen blir det innvendig ul og evt celleprøve hvis det er lenge siden du har gjordt det. I tillegg blir det tatt en rekke hormonblodprøver av deg. Regner også med at dere får henvisning til sædprøve. Ut i fra hva man finner/ikke finner blir det bestemt om du/dere trenger videre utredning og om dere trenger noen form for behandling.

Lykke til

Klem

Hei!

Jeg fikk og henvisning til gynekolog på sykehuset.

Jeg tok alle blodprøvene til fastlegen min, så det slapp jeg å gjøre til gynekologen.Det for å sjekke om du bland annet har eggløsning...

Det blir nok innvendig ultralyd først. Det er ingenting å grue seg over. De bare ser på bla eggstokkene for å se om det er cyster og sammenvoksninger. Etter det ble ihvertfall jeg henvist til laparoskopi (kikkhullsoperasjon) for å fjerne de cystene jeg hadde. Noen tar røntgen hvor de samtidig sprøyter inn kontrastveske i kjeden for å sjekke om egglederne er åpne, istedenfor lap med en gang!

Så det er litt forskjell på framgangsmåten fra plass til plass.

Det blir nok flere enn ett besøk til gyn. kan jeg tro ja...

Men du har ingenting å redd for!

Masse lykke til i utredninga, og håper det sitter en spire snart;o)))

- Elisa -

Hei, er like uvitende som deg ang utredning. Ringte legen min i dag og han skulle ordne rekvisisjon til utredning. Gikk over i 13 pp da tanta dukka opp i går. Slitsomt dette.

Sambo fikk testa svømmerne sine i sommer, de er helt topp. Hadde SA i februar, så vi vet vi kan få det til, men hvorfor det tar så lang tid, kan ingen svare på. Gjenstår bare å se om det kan være noe med meg, har fjernet en eggstokk pga endeometrose. Tror ikke jeg har el bare på den ene siden fordi, har jo pos el test hver mnd. Legen sier vi skal slutte å tenke på det og la naturen gå sin gang så blir det!

Er i alle fall spent på hva som skjer nå. Må få høre hvordan det går med deg også. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...