Gå til innhold

hva slags madrass/ overmadrass i senga

Anbefalte innlegg

Skrevet

skumgummi

fjærmadrass

fibermadrass

+++

finnes utrolig mye, hva velger dere?

hvor lenge er det vanlig å bruke sprinkelsenga?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har skumgummi-madrassen i kurven som babyen skal ha første 3 mnd, ca.

Så er det fjærmadrass med overmadrass i sprinkelsenga. Den blir vel brukt til ungen er ca 1 1/2-2 år.

Skrevet

Fibermadrass er supert (vi har Wonderland sin) og kjempepraktisk, fordi den kan skylles i dusjen og er tørr på null,nix! Og trekket kan vaskes på 60 gr. og tromles tørt.

Dessuten har vi fått overmadrass i ull (fra Voksi) hos besteforeldrene, så denne babyen får det lunt og varmt.

Brukte sprinkelsenga til gutten var ca 2 år sist.

Skrevet

Fibermadrass fra simo, koster 499,-

Den har vaskbart trekk, og kjerne... har ikke kjøpt overmadrass ennå, veit ikke om jeg kommer til ågjøre det heller...

Aner ikke hvor lenge sprinkelsenga blir brukt... kommer vel litt an på ungen, når de er modne til å få "stor" seng.

Noen jeg kjenner bytta til stor seng når gutten var 7 mnd...

Han var tidlig ute motorisk og klarte på en eller annen måte å dra seg opp og ut av sprinkelsenga, så han gikk i gulvet med et brak, hver gang han våknet...

Da fant moren ut at det er bedre å la han falle 40 cm og ned på en madrass, enn å falle over 1 meter :)))

Skrevet

Har ullmadrass fra ullkorga/voksi i babykurven også har frøkna svanemadrass... fiber i sænga si...

Skrevet

Hva bruker ungen etter den er 2 år da...? Min er snart 2 år og kan ikke se for meg at han snart skal slutte med sprinkelsenga..!?:-)

Så ang. nyfødt: Er det BRA nok å bruke vanlig skumgummimadrass (nykjøpt fra jysk) som man klipper opp og legger i vogga?

Skrevet

jeg har kjøpt skumgummi til vogga, da barnet bruker denne i kort tid og har mindre hviletid der enn senga.

senga skal en jo bruke i lang tid og få god nattesøvn. vanskelig da det er så mye å velge i?

er det noen som har erfaring med fibermadrassen på barnas beste/ reflex, eller kan du bare bruke den på nyfødte?

Skrevet

Vi skal bruke en gammel sånn "skyveseng" (sånn seng som man kan trekke ut etterhvert som ungen vokser, og man kan bytte til større madrass) når vi slutter med sprinkelsenga. Svigerfar har begynt å pusse den opp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...