Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Min sønn på 6 mndr. har antageligvis melkeallergi, har ikke fått det påvist av lege ennå, men skal til utredning i desember. Tåler ikke Nestle sin grøt da de inneholder spor av tørrmelk, får utslett rundt munnen. Reagerer ikke på risgrøt fra helsekost, så den går ned. Jeg ammer, men kan tenke meg at han også kan få litt mme, reagerte på Nan og Småfolk - noen som har forslag til mme som er for allergikere? Andre tips mottas også.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Nutramigen er mme du får kjøpt på apoteket.Den smaker IKKE godt, men er for allergikere...
april 06;) + mai 09* Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Nutramigen og profylac, fåes på apotek. Smaker vondt, og spesielt barn som er blitt så store som din vil ofte ikke ha, spesielt når de ikke må (dvs de fortsatt får mm eller annen føde slik at de ikke er plent nødt). Kanskje det ikke blir så stort problem, og ihvertfall ikke om du kun blander det i grøten. 20 % av melkeallergikere reagerer og på soyaprotein, men hvis din ikke gjør det kan du prøve prosobee, fåes også på apotek. Er basert på soya, og smaker bedre. Spar på kvitteringer, du får det dekket av trygdekontoret ditt om gutten din er melkeallergiker.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Hei Jente mi hadde melkeallergi..du får søke gjennom trygdekontoret om å få dekt morsmelkerstatning som man får kjøpt på apoteket..mi brukte soyasemp trur jeg det var det het (hun er 7 år nå ) Det er en halv liter flytende som man blander halt med vann.. Kostet den gang 55 kr boksen, men så lenge det er mistanke om allergi, så har du rett på å få det dekt. Du kan allerde begynne å kjøpte det..for når du har fått innvilget det så leverer du kvitteringene til trygdekkontoret og får igjenn pengene p.s er ikke alltid en blodprøve slår positivt ut..gjorde ikke med henne..men da ho kom til sykehuset for en sånn pirke test så ble den positiv.. men de fleste vekser det av seg..da ho var 2,5 testet hun seg igjenn da var det bare en liten pluss og jeg kunne begynne så smått å venne til henne melk i mat..nå spiser hun alt som er..tok litt tid før hun begynte å like vanlig melk..yoghurt har hun aldri likt..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Kan tilføye at soyasempen er ikke så vond på smak..prøvde et annet merke først som var i pulverform..den likte hun ikke..men soyasemp likte hun veldig godt..søt på smak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå