Go`mamma`n... Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Flere som plages av det? Holder på å klikke for meg.......Mest i ansiktet (av alle steder) Ligner elveblest egentlig......
tuppen og lillemor Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 jeg klør bare på magen, men det er jo for den strekker seg, men når jeg sist var gravid, ca 10 uker på vei eller noe, fikk jeg elveblest over hele meg, det var helt grusomt, svære buller over hele meg.... men fikk noen tabeletter for det, for det var ganske ille,fikk beskjed at det var en alergisk reaksjon. hør med legen din... lykke til..
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Holdt på å klø meg ihjel et par uker her, og fikk store røde flekker på overkroppen. Nå klør det heldigvis mindre. Så på en apotekside her om dagen at gravide var mer utsatt for elveblest, liknet litt på det jeg har, men jeg har en mildere utgave.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Kløe kan være forårsaket av stor belastning på lever, som er kjent for å kunne gi kløe hvis den ikke fungerer optimalt.( iflg humeopat)
Gjest Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 jaaaaa jeg klør huden av meg snart.. mest på bena og avogtil magen...ryggen også!! overalt egentlig. åååå det er så irriterende!!!!
Maia2007 Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Hei, Jeg klødde sinnsykt omtrent fra navelen og opp til haken sånn omtrent fra 7-8 til 14-15 uker. Det er normalt, og kan skyldes litt dårligere leverfunksjon pga. graviditeten. Det kan også være en sjelden bivirkning av å ta folsyre. Forunderlig nok gikk kløen over da jeg halverte folsyre-dosen etter 14 uker. Hvis det er ekstra ille kan du pensle på hvitvask. Det er ufarlig og fås på apoteket. Man skal ikke bruke Eurax, dessverre (mer effektiv, men skal ikke brukes v. graviditet). Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå