Gå til innhold

Juni: Hvor ofte og hvor lenge om gangen ligger barna deres på magen?


*venter nr. 2*

Anbefalte innlegg

Lurer på om vesla ligger for lite på magen. Etter en liten stund mister hun grepet helt og begyner å gråte. Hun snur seg hverken fra mage til rygg eller omvendt. Er ingen tegn på at hun har planer om å gjøre det snart heller. Opp på alle 4 er det hvertfall ingen tegn til. Det er hun for svak i armene til.

 

Så nå lurer jeg litt på om det er min skyld.... At jeg har hatt henne for lite på magen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mathias ligger ikke så mye på magen han heller. Men han er veldig sterk da, så når jeg først får surra meg til å legge han på magen er han veldig flink :) Men det er ikke så lenge av gangen han gidder da.

 

Han ruller heller ingen av veiene ennå, eller han har gjort det er par ganger, men ikke noe mer enn det.

 

Ser at fler her har kommet seg opp på alle 4, men det er det ingen tegn til her heller :)

 

Alle barn er forskjellige! Og det er stoooor forskjell på barna som er født 1.juni og de som er født 30.juni! (Og de imellom *S*)

 

Det er nok litt farlig å begynne å sammenligne siden det er så individuelt!

 

Alt til sin tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathilde ligger en del på magen om dagen. 5 min her og 5 min der, tilsammen blir det en del.. Hun er ganske flink til å holde hodet sitt, og her hin dagen snudde hun seg jammen meg fra rygg til mage opptil flere ganger... Såg imidlertid ingen indikasjon på at hun skulle klare å snu seg før det skjedde, så før dåkke vet ordet av det begynner nok dåkkas nurk og snu seg òg skal dåkke se ;)

 

Men det er sant som sies over her; farlig å sammenligne for det er veldig individuelt. Helsesøster sa faktisk at det først var vanlig å snu seg fra rundt 6 mnd, så de har god tid på seg enda!

 

Alt til sin tid ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så foretrekker Joakim å ligge på magen og leke! Han fant plutselig ut av det helt selv! Jeg var heller ikke noe flink til å legge han på magen da han var mindre.. Han HATET det nemlig og skrek leeeeeenge etter jeg prøvde å legge han på magen! En dag, svooopp! Da ville han kun være på magen! Men som nevnt over.. Alle barn er forskjellige! Ingenting er "normalt"!

 

Snuppa di kommer nok etter når hun er klar for det! Fysio jeg pratet med på barselstreffet mente det var bedre at barn var "trege" i utviklingen, og at de ble i de forskjellige motoriske fasene lengere! Det er veldig bra for musklene og skjelettet deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander liker godt å ligge på magen, men ikke noe særlig mer enn 5 min av gangen, da begynner han å klage. Har ikke vært flink til å legge han på magen fra han var liten, men han er ganske så sterk og har "full kontroll" når han først ligger der.

Vipper over fra mage til rygg, men snur seg ikke andre veien enda. Kommer ganske langt over på siden, men det er det å få med seg benet over som mangler. Det kommer vel snart tenker jeg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...