Gå til innhold

Hei! Noen som går førskolelærer ?

LUKAS

Anbefalte innlegg

Jeg vil begynne på førskolelærer til høsten , er enslig mor og har ikke lyst til å flytte til en storby for og studere.Kan pendle med tog 1 t og 20 min for og komme til høyskolen.

Er det noen som vet når timene starter og slutter ? vet det er individuelt fra skole til skole, men følger vel ganske lik timeplan de fleste.

Må finne ut snart om jeg må flytte eller ei.

Det er så vanskelig og få barnehageplass i storebyer.

Har barnehageplass nå og vil gjerne beholde den.

Håper noen kan svare

Fortsetter under...

Hei, jeg går 2 året på førskolelærer.. Vi hadde veldig korte dager det første året. Ikke mer enn 4 timer hver dag, utenom onsdager da hadde vi 2 timer.. okså fri annehver fredag. vi hadde 5 fag første året. Nå andre året har vi 4, og har også greie korte dager.

heia LUKAS.

jeg går mitt første år på fsl. Vi har kort dag mandag og tirsdag, og full dag ons og tors. (til 1600). innimellom her har vi jo fritimer.. Alle disse dagene er obligatoriske. Ellers har vi 4 timer pedagogikk på fredagene som ikke er obligatoriske.

Det hørtes tungvindt ut med så stor avstand, men vil du så får du det til!

:)

Hmm det er helt forskjellig fra min altså.. Går 1. året nå. Og det eneste vi har av det obligatoriske er pedagogikk... Noe som vi har hver mandag, og da er det ca 3 timer på skolen hver mandag. Tirsdager har vi fysisk fostring, som ikke er obligatorisk, og da varierer dagene litt. Noen ganger er det full dag, mens andre dager er det 2-3 timer på skolen. Onsdager har vi studiedag, torsdager er det samfunnsfag og da har vi også 3 timer på skolen ca. Fredager er det drama, og da er det 3 timer på skolen. Men samfunnsfag og drama er heller ikke obligatorisk. Men så er jeg jo snart ferdig med dette semester, og har nye fag etter jul. Håper at det blir omtrent slik som nå, for det hadde passet meg helt perfekt!

Annonse

Jeg går siste året på førskolelærerutdanninga,

og vi har aldri hatt så lite timer som i år.

Er mer oppgaveskriving og slikt,

men trives bedre med det. Jeg pendler også

en time hver vei. Jeg og to andre i klassen

som også har lang pendlevei skriver notater for

hverandre de gangene det ikke er obligatorisk undervisning.

Vi tar en dag hver, og en dag i uka går vi gjennom ukas

notater og det viktigste de pratetom i timene.

Funker som smør hvis man er strukturert og flink

til å notere så andre forstår det :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...