Fuji Skrevet 15. november 2006 #1 Del Skrevet 15. november 2006 Nå er det fire måneder siden fødselen, og i dag hadde jeg den første gynekologiske undersøkelsen etter fødselen. Fastlegen min gadd ikke å undersøke meg på 6-ukers kontrollen. Hun mente at så lenge jeg ikke hadde smerter til vanlig, så var det ikke noe vits... Hun henviste meg til gynekolog for å få satt inn hormonspiral fordi hun selv ikke var så flink til dette. Og hun mente at han kunne ta den den gynekologiske undersøkelsen i samme slengen. Jeg fikk ikke somlet meg til å bestille time før nå, og i dag har jeg satt inn hormonspiral. Jeg har ennå smerter ved samleie, og har kun klart å gjennomføre et par ganger. Og nå vet jeg hvorfor! Legen kikker og sier at "det er jo ikke rart at du har vondt"! Han mener at jeg er snurpet sammen og at det er sikkelig dårlig håndtverk og at jordmoren har gjordt en dårlig jobb... I tillegg så har jeg fått en rift i livmormunnen etter en ekstrem rask åpning under fødselen. (Gikk fra 4 til 10 cm på tre kvarter...) Da han skulle sette inn hormonspiralen så var det UTROLIG vondt - så ille at jeg begynte å gråte, og svettet over hele kroppen! Han sa at arrvev etter konisering (fjernet noe av livmorhalsen for 10 år siden.) og riften i livmorhalsen gjorde det ekstra vondt for meg. Jeg var helt i sjokk, for alle jeg har snakket med har sagt at det ikke var vondt å sette inn spiralen. Men han trøstet meg at tiden ville lege meg, og etter et par måneder (!) til, så vil det bedre seg. I dag er jeg trist og lei meg fordi jeg føler at jeg har fått ødelagt sexliv og jeg føler at jeg ikke har blitt tatt alvorlig før i dag. Har fått skrevet ut østrogen stikkpiller som skal hjelpe på helingsprosessen, men egentlig er det bare tid som hjelper. Noen som har noen trøstende ord og erfaringer å dele med meg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7103380-det-er-jo-ikke-rart-at-du-har-vondt-under-sex-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #2 Del Skrevet 15. november 2006 Uffda. Så fælt å høre at det var vondt å sette inn spiralen. Jeg satte inn kobberspiral i går, og syntes det gikk forholdsvis greit selv om det også var vondere enn jeg hadde trodd. Bla måtte hun prøve to ganger fordi jeg var så vid nedentil at hele spekulumet skled ut første gangen hun prøvde å få spiralen inn. Dermed ble det to "stikk" tilsammen, samt en psykisk nedtur over å få høre at jeg var "veldig stor". Ikke gøy å høre nei. Følte meg lite attraktiv og dum da. Turde ikke engang si det til mannen min da han kom hjem. Selv om jeg kniper og kniper, er jeg liksom like vid. Føler hele sex-livet her er havarert, selv om gubben ikke har turt å klage så langt. Håper østrogenet hjelper og at du blir fornøyd med spiralen. Jeg håper min fungerer som den skal og at vi kan bli gode venner, hihi. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7103380-det-er-jo-ikke-rart-at-du-har-vondt-under-sex-langt/#findComment-7104037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 20. november 2006 #3 Del Skrevet 20. november 2006 Huff - dette var leit å høre... Jeg hadde også utrolig vondt av å ha sex etter fødselen, første gang var etter ca 3 mnd (hadde store komplikasjoner under fødselen og hadde en renselse som varte i hele 11 uker!!! Derfor tok det så lang tid med å ha sex første gang!) Uansett prøvde vi flere ganger, men jeg hadde så vondt, var på sykehuset for en ekstra kontroll til den legen som opererte meg og sydde meg igjen. Han foretok en GU og mente at det ikke var noe galt å se... Dette var 6 mnd etter fødsel! Min samboer og jeg prøvde å ha sex igjen, og igjen og igjen - det var smertefullt og ikke noe godt helt frem til 8 mnd etter fødsel, men nå 9,5 mnd etter fødselen, har endelig smertene blitt borte, men jeg må innrømme at gleden over å ha sex ikke er helt på topp igjen... Vi har kanskje bare sex 1-2 ganger i måneden. Lysten er liksom borte, og jeg føler at en del av meg er liksom litt ødelagt der nede... I ettertid har det kommet frem at jeg ble sydd litt ekstra, altså snurpet litt igjen (har fått kopi av fødejournalen min)- men heldigvis har jeg ikke smerter nå lenger, men jeg kjenner at jeg på en måte er "grodd" litt rart igjen der nede... Min samboer klager ihvertfall ikke på at jeg har blitt videre, snarere tvert i mot - trangere og bedre enn før fødselen sier han, hehe... =) Skulle bare ønske lysten min hadde vært litt sterkere, men jeg håper og regner med at den vil komme etterhvert! Vi tar det fremdeles meget pent når vi skal ha sex - jeg er veldig redd for at jeg skal få vondt igjen, så det blir lange forspill og masse glidekrem... =) Jeg tror rett og slett det bare er tiden som må leges... Jeg ønsker deg ihvertfall lykke til videre med sexlivet - forhåpentlig løsner både de vonde opplevelsene dine og så sies det at tiden leger alle sår (både de psykiske og fysiske)! Du skal se at det etterhvert blir bedre... Varme klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7103380-det-er-jo-ikke-rart-at-du-har-vondt-under-sex-langt/#findComment-7152740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 23. november 2006 #4 Del Skrevet 23. november 2006 Etter min første fødsel, hadde jeg også store problemer med å ha sex! Gjorde innmari vondt gitt! Fant heldigvis ut på 6ukerskontrollen at noe var galt, og ble henvist til gyn på sykehuset. Der oppdaget hun at de hadde snurpet for mye isammen, og sydd inne en nerve (på mine 3!!!!!!!!!sting) Gynekologen var sinna da ja! Jeg fikk en rekke bedøvende salver på resept, og beskjed om å prøve dette i noen mnd. De vil nemlig ikke gjøre noe før det har gått 8mnd siden man fødte (fordi det fremdeles kan lege seg) For min del ble det ikke noe bedre, og jeg måtte i lett narkose og "snitte opp" litt igjen, og sy på nytt! Er knallbra nå! Så bra at vi har fått et barn til ;p Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7103380-det-er-jo-ikke-rart-at-du-har-vondt-under-sex-langt/#findComment-7210134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå