Vona Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Jenta vår på 2 år hoster i perioder så voldsomt at hun kaster opp. Spesielt om natta. Hun hadde en "tur" på våren, og har begynt på'an igjen nå... Hun virker ikke spesielt forkjøla ellers, så hva annet kan det være? Har hørt noen snakke om astma? Allergi? Hva slags tester må hun gjennom for å finne ut hva det kan være? (i vår var vi til lege 3 ganger, men alle sa bare at det var virus og at vi måtte "komme tilbake hvis det ble verre")
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Gutten min har hostet voldsomt i 2 mnd nå. Legen vår sa at det var et virus og at det går over av seg selv. Var hos en annen lege som mente at det kunne være allergi. Går man lenge med det uten behandling kan det utvikle seg til astma sa han. Fikk til og med astmamedisin for å forebygge at han skal få astma. Har fått time til lungerøntgen. Har vært på sykehuset å tatt blodprøve for å skjekke om han har allergi. Venter på innkallelse fra barnepoliklinikk for grundigere undersøkelse. Få legen til å ta blodprøve for å sjekke om hun har allergi. Ikke gå derfra før de har gått med på grundig undersøkelse.
Vona Skrevet 15. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2006 Flott, tuuusen takk for svar! Det var akkurat dette jeg lurte på. Jepp, da skal vi forlange blodprøve. Takk igjen, du er en knupp. )
Galskapens overhode Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 vesla mi hostet så hun kastet opp på nettene fra hun var 8 mndr til hun var 22 mnd.. Hun fikk hele tiden hostesaft på resept.. Etter å ha krevd at noe MÅTTE skje snart så fikk vi stå på venteliste hos barnelege.. og det viste seg at det var astma.. Ble frisk meldt da hun var 2,5 år. Men har vært veldig mye forkjølet nå der vi har brukt astmamadisinen igjen.. I vårt tilfelle var det allergi mot muggsopp(!!) i leiligheten vi bodde i som utløste astmaen. Viste seg etter mye om og men at det var en gammel vannskade på badet. Så snart vi flyttet ble hun frisk..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Jeg fikk bekje av min fastlege at det går kikhoste igjen - så min lille gutt på 2år som også hoster og hoster har tatt kikhoste prøve. Kanskje du burde gjøre det også. Bedre å utelukke eller å ikke ta. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå