Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei vennen!

Hvordan går det med deg om dagen?

Vi har vært inne til første ul i dag og det var 2 follikler på begge eggstokkene men de var ikke større en 10mm. Så jeg må fortsette med sprøytene fram til og med fredag og så skal vi inn til ny ul på lørdag. Så da blir det spennende å se når eggløsningsprøyten kan settes....

Hadde vært gøy om den kunne settes slik at det blir inseminering på mandag (20nov) siden jeg har bursdag :)

Men vi må vel bare ta det som det kommer. Litt slitsom å ikke kunne planlegge neste uke men det kan jeg jo heller ikke gjøre noe med. Har ikke fått så mye bivikninger enda. Bare fryktelig trøtt og hetetokter. Får håpe at det ikke blir så veldig mange flere bivikninger men er forberedt på det meste. Fikk jo vanvittig med bivikninger på dobbelt pergo... så da er det vel egentlig bare å være innstilt på at med dette kan alt skje... :P

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7103198-kanskjesnart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du *stor klem*

Jeg svarte deg litt på ass bef før jeg så denne.

Jeg håper at du får beskjed om å sette Ovitrelle etter lørdag! For min del var det sånn: UL på en tirsdag, beskjed om O på torsdag, inseminering på fredag og lørdag. Og som sagt:skikkelig vondt med inseminering, men det kan hende det var ekstra vondt pga den ekstra herjingen med min stakkars livmor. JEg sier det ikke for å gjøre deg bekymra, men jeg skulle gjerne vært litt mer forberedt på at det gjorde vondt-da kunne jeg ha forberedt meg mentalt og praktisk!

Jeg var også veldig trøtt, og så så utrolig hormonell i humøret, da.. Men ikke sånn deppa som på dobbelt-kuren sist vinter, bare hissig og klar for en gråt når som helst, gjerne over en skikkelig dårlig film;o) Nå er jeg sykt, sykt kvalm på 8.dagen, og det antar jeg og fastlegen min som jeg måtte til for å fåsykemelding fra den ene instruktør-jobben min kommer av pergo, mens de på riksen lurte på om det var omgangssyke (det er det garantert ikke). Det er uansett alt for tidlig med svangerskapskvalme, så jeg har ingen forhåpninger sånn sett.

Ellers så testa jeg i sted (nå 14 dager siden første inseminering), klarte ikke vente til i morgen tidlig. Det er vel for tidlig, men hadde jeg vært gravid så kunne det jo ha vært en mulighet for positiv test.. Den var ganske så negativ, selv om jeg lurte litt på om jeg så skyggen av en strek. Men egentlig vet jeg at jeg så syner, så den var negativ. Hadde også litt småblødning nå-hvilket kan bety 1. Mensen kommer 2. småblødning pga at jeg bruker Crinone (står som bivirkning, gyn på riksen nevnte det også).

Slitsomt? JA! Men nå har jeg egentlig gitt opp dette forsøket og begynt å tenke på neste. Ikke at jeg ikke tror at AIH funker, men jeg inbiller meg at jeg trenge flere forsøk.

Har bedt om permisjon fra den ene fysisk slitsomme instruktør-jobben min det neste halve året for å legge til rette for en mindre slitsom hverdag nå når jeg vet at jeg får endel fysiske plager med alle disse hormonene. Så jeg er litt glad for at jeg har sett "lyste" i forhold til å prioritere meg selv litt mer oppe i denne prosesse. Og så er det rett og slett deilig å tenke på at jeg får litt mindre å tenke på!

Du må si ifra hvordan det gikk i morgen! Hvordan har dere tenkt til å gjøre det på inseminasjonsdagene? Dere bor litt unna? Drar dere inn sammen og er i Oslo hele dagen?

Stor klem og lykke,lykke,lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7103198-kanskjesnart/#findComment-7125455
Del på andre sider

Hei vennen!

Kjempe stor trøste klem til deg!!!!! Hadde virkelig håpet av dette var første og eneste gangen du trengte å gå igjennom AIH.

Starter dere rett på et nytt forsøk eller venter dere en mnd eller to?

Så bra at du nå har satt deg selv først i forhold til jobb!

Vi vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det på inseminasjonsdagene siden vi ikke vet hvilke dager det blir enda. Har prøvd å spekulere i hvilke dager det blir... men blir litt sprø av å prøve å finne ut av hvordan vi skal gjøre det disse dagene. Så har lagt planleggingen på is til i morgen. Men håper at det blir senest på tirsdag og onsdag. For jeg skal ha dagvakt på torsdag og jeg har en sjef som ikke er så lett å samarbeide med.......

Er både spent og redd på en gang. Det er jo dette med manlig gyn som også kan være vanskelig og det er jo ikke lett å vite hvilken gyn som dukker opp til en hver tid...

På onsdag var det en manlig. Det gikk forsåvidt greit for han var veldig kjapp men det går jo ikke like kjapt når selve insemineringen skal gjøres....

Ellers er jeg veldig vaklende med hvor mye tro jeg har på dette. Har veldig lyst til å håpe samtidig som jeg er redd for at dette ikke er bra nok

Og nok en gang har en venninne sneket i køen og blitt gravid. Jeg unner henne det men føler meg fulstendig forbi gått og redslenen for at det aldri skal bli vår tur blir bare forsterket. Og det hele blir sikkert ekstra sterkt siden jeg er full av hormoner. Har veldig kort lunte og tar lett til tårene. Helt usansynelig trøtt og det siste døgnet har jeg vært veldig plaget med hodepine som ikke er nakkehodepine.

Men men nok om min syting. Håper det går bra med deg selvom det kanskje ikke er så veldig greit akkurat nå.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7103198-kanskjesnart/#findComment-7130738
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...