Gå til innhold

Når/hvordan introdusere vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er 5 mnd. jeg fullammer.. Har prøvd å gi vann på tutteflaske men han vil ikke svelge, tar flaske hvis det er melk da. Skal jeg bare fortsette å prøve med jevne mellomrom eller? Skal vel snart begynne med grøt, hva gjør jeg hvis han ikke vil ha vann? Tar gjerne imot gode råd i haugevis....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det så nødvendig med vann da? Hvis du fullammer, mener jeg.. Da får han jo i seg væske der. Og ikke er det hett ute heller (om du bor i norge da)..

Tuppa mi er 5 mnd nå og får ikke vann. Hun får grøt på kvelden og vil gjerna ha en supp eller to med melk etter dette. Ellers ammer jeg resten av døgnet.

Skrevet

Det er nok ikke nødvendig med vann nei men jeg begynte allikevel å gi Elias vann med skje en gang til dagen ifra han var ca 3mnd selv om jeg fullammet... Dette for å venne han til med det... Han nektet etterhvert å ta vann ifra flaske, men da jeg ga han ifra kopp(avent) da han var 4mnd elsket han det... Nå drikker han vann hele dagen:)

Kos

Skrevet

Er vel bare å fortsette og prøve ja =)

Vi bare tilbydde henne vann i ny og ne.. og plutselig drakk hun det! Hun får vann til grøten, og er fornøyd med det! Straks 5 mnd!

Vann er sundt og en god tørste drikke! Er ikke alltid nødvendig med melk. Og jeg tror ikke det er dumt å venne dem til å like vann =)

Skrevet

Jenta mi vil ikke ha flaske lenger, hun er 5,5 mnd, så vi gir henne vann i tutekopp. DET er moro det, syns hun! Får det et par ganger om dagen, syns det er greit for da trenger vi ikke flaska mer. Jeg ammer henne hele dagen, men hun får grøt et par ganger, og litt fruktmos av og til. Begynte med vann på skje da hun var 3-4 mnd, og det likte hun og da har jeg bare fortsatt =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...