Gå til innhold

Dere som har babyer som sover ca 30 min av gangen, hvor sover de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger dere de i senga hver gang de skal sove eller triller tur? Snuppa her sover som regel i vogna, men jeg må liksom vugge vogna til hun sovner. Ganske slitsomt å gjøre det 3-4 ganger om dagen. Pleier jo å gå minst en lang tur også da. Har prøvd nå i det siste å legge henne inn i sengen når hun begynner å bli trøtt men da begynner hun bare å skrike.... Når jeg legger henne der på kvelden sovner hun med engang. Skjønner ikke dette helt. Hvor mange 30 min soveperioder har deres om dagen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vår har tidligere hatt mange (tipper 4), men har nå faste kviler. Først en lang (2 timer hvis jeg sover sammen med han, 1 time hvis ikke) på morgenen, så 30-40 min i 11-tiden, dropper denne kvilen hvis han sover 2 timer på morgenen. Så 30-40 min i 14-tiden.

Han er nå 7 mnd.

Skrevet

høres ut som mitt barn, han var akkurat sånn.. fikk han til å sove i vogna, ellers sov vi mye sammen.. her var det heller ikke noe problem å legge han på kvelden.... det har gått bra i sikkert 5 mnd.. men nå den siste mnd legger han seg på dagtid, enten i senga eller i vogna uten problem.. bare snur hodet til side og sover.. ikke bare det, men han sover som regel 1-2 timer også.... helt merkelig, men veldig godt... han er 8 mnd

Skrevet

Gutten min sover 30-45 minutter x tre på dagtid. På kvelden sover han ca 19-08 (m/to pupp).

Er ikke noe problem i å få han til å sove for kvelden, men på dagen må det bysses, ja... Han sover i senga på natta, men i vogna på dagtid. Rugger ikke vogna, men bysser i armene før han legges sovende/nesten sovende i vogna...

Har fundert på å prøve å legge ham i senga når han skal sove daglurene sine også, men er så redd for at det skal ødelegge den gode vanen han har med nattsøvnen sin...

Skrevet

jeg begynte å legge han i senga på dagtid når han var ca 7 mnd, virka som det gjorde det hele lettree.. for der visste han at han skulle sove.. deretter gikk det og greit å bare putte han i vogna.. sovner ganske fort..

ingen problem med nattrutina.. men den hadde vi jo hatt i over 5 mnd

Skrevet

Takk for alle svar :) Snuppa er 6 mnd nå. Så jeg håper jo at dette kan endres litt med tiden. (Ikke at det er så veldig ille nå) men skjønner liksom ikke hvorfor hun ikke kan sovne av seg selv på dagen når det går helt knirkefritt på kvelden. Har også lagt henne i dobbeltsengen på dagtid og jeg har liggi der sammen med henne lenge, men er ikke snakk om at hun sovner..begynner å sutre da også. Det ender alltid med at jeg må gå med henne på armen eller trille henne i vognen. Merker jo at hun trenger all den søvnen hun kan få, for hun blir hvertfall sutrete hvis hun ikke får noe søvn.....

Skrevet

bare ang det å sove sammen i sengen; min virker heller ikke som han vil sovne i sengen sammen med meg, styrer og sutrer og vil helst krabbe rundt. Men om jeg legger han til puppen, og roer han ned med synging og kosing finner han roen, og etter en stund legger han seg inntil meg og det virker som at han da bestemmer seg for å sovne. Men jeg må være bestemt på å ikke tøyse og tulle, prate og la han surre rundt i senga.

Skrevet

min sover rundt 2-3 timer i løpet av en dag fordelt på 2-3 lurer.. Han sover alltid ute i vogna:) Når kvelden kommer er han kjempetrøtt og er som regel i seng i 6-7tiden...

Kos

Skrevet

tassen min sover også i vognen..

Han har 1-2 30min dupper om dagen.. de 4første mndene så var det kun 130 min dupp om dagen.. så jeg syns det er greit jeg at han sover 2 dupper nå.

Så sovner han noenganger når vi triller tur da!! går alt fra 1-5timer om dagen!

Skrevet

det skal være 1 30 min dupp ikke 130 min dupp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...