Gå til innhold

Noen som vet????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei... Jeg lurte på hva som skjer hvis ikke hode fester seg i bekkene? Må man ta keisersnitt da, eller kan man føde normalt??? Er i uke 38 +3 nå, og hode har enda ikke festet seg... Jordmoren sa at det var normalt at hode skal ha festet seg når det er førstegangsføde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke alle hodet fester seg på før fødsel. Hos noen skjer det under fødselen. Det blir en helt vanlig fødsel uten at hodet er festet fordi om. Viss ikke det er andre ting som sier keisersnitt da.

Skrevet

Vanlig fødsel så lenge hodet ligger godt ned i bekkenet. Har termin om 5 dager. Hodet festet seg for en uke siden..så er enda ikke for sent=)

Skrevet

Hodet festet seg ikke før etter vannavgang hos meg da jeg fikk min sønn. Vannet gikk om morgenen, sent på kvelden festet det seg.. Han var min første. Vannet gikk forresten to dager etter termin.

Skrevet

Hos meg var hodet festet i uke 33 og jeg var førstegang.

Vet ikke om det er så mye å gjøre med egentlig. Men hvis vannet går og hodet ikke er festet skal du ikke bevege deg. Da er det fare for at navlestrengen kan komme rundt halsen på babyen. Men hør litt nærmere med jordmor om dette så slipper du å gå og tenke på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...