Marita88 Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Hei... Jeg lurte på hva som skjer hvis ikke hode fester seg i bekkene? Må man ta keisersnitt da, eller kan man føde normalt??? Er i uke 38 +3 nå, og hode har enda ikke festet seg... Jordmoren sa at det var normalt at hode skal ha festet seg når det er førstegangsføde.
hønsemor Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Det er ikke alle hodet fester seg på før fødsel. Hos noen skjer det under fødselen. Det blir en helt vanlig fødsel uten at hodet er festet fordi om. Viss ikke det er andre ting som sier keisersnitt da.
Mamma'n til Julian Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Vanlig fødsel så lenge hodet ligger godt ned i bekkenet. Har termin om 5 dager. Hodet festet seg for en uke siden..så er enda ikke for sent=)
Mille-k Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Hodet festet seg ikke før etter vannavgang hos meg da jeg fikk min sønn. Vannet gikk om morgenen, sent på kvelden festet det seg.. Han var min første. Vannet gikk forresten to dager etter termin.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Hos meg var hodet festet i uke 33 og jeg var førstegang. Vet ikke om det er så mye å gjøre med egentlig. Men hvis vannet går og hodet ikke er festet skal du ikke bevege deg. Da er det fare for at navlestrengen kan komme rundt halsen på babyen. Men hør litt nærmere med jordmor om dette så slipper du å gå og tenke på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå