Gå til innhold

Synes dere hun er liten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 9 1/2 mnd veide ved 9 mnd kontrollen 8 kg og var 69 cm.

Da hun var på 6 mnds kontroll spurte legen hvor lang jeg og faren er, og sa "jaja, de må jo ikke ligne foreldrene" (jeg er 172 og min samboer 190).

Synes alle andre barn er virker så mye större en henne. Hadde besök av et vennepar vi ikke hadde sett på et par mnd, deres sönn er nå 4 mnd og like stor som min datter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres liten ut ja. Gutten min var 8860g og 68,5 cm nå på 6mnd kontrollen :)

Skrevet

jenta mi er 14 mnd og veier bare 8,7 kg hun.. og er 69 lang. Så ikke bekymre deg du... De er forskjellige, men i dag syns jeg alle

har svære bebiser ja : )

Skrevet

Hei du..

Jeg syns ikke hun er så liten. Lille gutten min er 6 mdr, veier 7160 å er 62 cm lang...

Dem er ulik men nydelige babyer alle sammen

Skrevet

Takk for svar! Skal pröve å ikke beskymre meg så mye. Man vil jo bare det beste for barna. Har tenkt på at hun ikke får i seg nok mat osv, men hun spiser veldig bra og mer en "vanlige" porsjoner for hennes alder.

Regner med at de sier noe til meg på helsestasjonen hvis noe er galt :)

HI

Skrevet

Hvor stor var hun ved 6 mnd?

Skrevet

Hun er litt liten akkurat som venninnen min sin Men ikke noe å bekymre seg for

Dessuten skal du i allefall ikke sammenligen med gutta de har en tendens til å være større.

Det går seg sikkert til

Skrevet

Vår datter var 7,4 og 67cm på 8 mnd-kontrollen... syns hun er perfekt!!! ;-)

Skrevet

så lenge hun følger sin egen kurve fint er det ikke grunn til å bekymre deg, alle barn er forskjellige..:)

Skrevet

Tror nok ikke du skal bekymre deg for det. Min gutt er ett år om to uker, og han er ca 8,5 kilo.. Litt lenger enn din. Han er perfekt selv om han er liten =)

Skrevet

Tja, vet ikke helt...er jo store normale variasjoner.

Kan jo nevne at jeg når jeg slår opp i babyalbumet mitt fra min barndom ser at jeg veide 7 kilo og var 64 cm lang da jeg var 6 mnd, og jeg er nå 1.57 høy. Moren min er 1.68 og faren min var 1.78, så jeg ble rett og slett bare litt mindre (har flere tanter som er rundt 1.56-1.65)...

Mens barnefaren til min datter bare er 1.74, og jeg som sagt 1.57- og datteren vår er nå 8 uker og er 60 cm lang og veier 6,1 kilo...! Var 54 cm da hun kom. Skjønner ikke hvordan vi har klart å få en så stor baby..så det er nok naturlige variasjoner.

Hvis hun vil bli relativt lang som voksen vil hun nok allerede nå ha lange ben i forhold til overkropp. Min snuppe har korte ben og vanvittig lang overkropp selv om hun totalt sett er lang...

Skrevet

Det ligger på normal størrelse med de to eg er på gruppe med på HS, der er ene gutten faktisk mindre enn jenta di, datteren min er nesten 10kg, og 70cm, og er 9mnd, så eg syns ikkje ho er noe liten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...