Gå til innhold

Bakoverbøyd livmor med framfall av cervics

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Prøver å legge inn her og jeg.

Jeg har livmorhalsframfall samtidig som jeg har en veldig bakoverbøyd livmor.

Jeg er litt forrvirret da legen sier så mye forskjellig.

Var til spesalist på medicus igår som sa at livmoren fremdeles lå bakover og at det var veldig rart siden jeg er 17 uker på vei..

Han henviste meg til sykehuset det han ville at de skulle utrede meg og evt.dytte livmora opp..der bare lo de og sa at de aldri hadde hørt om det han ba om..de ville iallefall ikke flytte på ei gravid livmor.

De undersøkte meg ikke engang, bare sa at legen hadde tatt feil og at livmora sikkert hadde reist seg..

Det irriterer meg at de ikke tar ei henvisning seriøst og i det minste undersøker meg før de tar ei avgjørelse..

Så jeg aner virkelig ikke hva jeg skal tro.

Livmorhalsen plager meg skikkelig da den er dytta helt ned i skjedeåpningen.

Noen her med samme tilstand eller vet av dyktige leger i trondheims område ?

Takker for svar

Fortsetter under...

Hei.

Takk for dyttinga:)

Det er helt håpløst..klarte å mase meg til en undersøkelse på st.olavs og legen lovte å snakke med spesialisten på gyn på sykehuset..de har en spesialist på fremfall,men for all del..ikke henvis meg dit..

Skal på ultralyd på torsdag og da lovte hun å ha info evt tilbud om støttering,type pessar greie...men det jeg er mest nervøs for er om ungen blir fanget i lille bekken og for tidlig fødsel..de har tydeligvis ingen peiling på slike komplikasjoner selv om internett har bra med info fra amerikanske leger..det er vist der spesialistene er..

Du sier ikke noe om hva problemet ditt er eller hvor langt du er på vei,men lykke til du og:)

Heisann! jeg har mistet flere ganger pga kort livmorhals i kombinasjon med svak livmor-muskulatur?(satt spør.tegn fordi det e ikke alle legene som e enig om den siste),........jeg gikk til spesial.og han mente også at jeg har kort livmorhals og fikk jeg cerclage(en slags bånd som knyttes rundt livmorhalsen.) Jeg tror den er det samme som "støttering", som du nevnte? jeg hadde ma i august, etter cerclagen......jeg prøver nå for å bli gravid, selv om jeg har alle de GRUSOMME erfaringene bak meg. HELDIGVIS er det flere som har god effekt av cerclage,

Jeg følte meg ensom jeg også da jeg søkte her og ingen svarte meg. samtidig er det ABSOLUTT INGEN lege som kan om dette her. Men men vi kan ikke gi opp ....jeg kan godt tenke meg å reise hvor som helst bare finnes noen som kan eller som har litt peiling om dette.

Du må ha LYKKE TIL på torsdag, og tenker på deg, ta initiativ, spør legen alt du har på hjertet, ikke gi opp, ALDRI!!!

Jeg krysser ALT jeg har for deg!!!!

Hello...Tusen takk for støtten..og det høres ikke enkelt ut det du sliter med heller..Har nettopp lest om noe de kaller arabin pessar..det skal vist både støtte opp under muskulaturen og holde livmorhalsen lukket..kan jo være noe for deg..jeg skal spørre imorgen om de har noen erfaring med det ..er du og fra trondheim??

Jeg har gått over fra og krysse fingrer til å folde hender.

Skal ta med deg i bønn i kveld,så staår vi i tro for graviditet snart og vellykkede svangerskap med fullbårne barn.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...