Gå til innhold

Legevaktsbesøk med blødninger


Keep_on_trying

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er gravid i uke 5+1. Jeg har den siste uken hatt små blødninger. Det er aldri så mye blod at det kommer i trusen. Det er kun når jeg tørker meg etter et besøk på do. Jeg har time hos fastlegen neste onsdag, men jeg ringte til legevakten i dag for å høre om jeg kunne komme dit fortest mulig da jeg er veldig bekymret. Legen sa at det kanskje kunne være et tegn på spontantabort. Jeg er livredd for å miste barnet. Jeg har hørt at dersom man spontantaborterer så kommer det veldig mye blod og man blir skikkelig dårlig. Jeg føler det ikke slik. Jeg er bare småkvalm, har ømme bryster og er litt trøtt. Og jeg har skikkelig kick på fiskemat:p

 

Er det noen som har opplevd lignende? Har jeg grunn til å bekymre meg?

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du har gravid. symp. så er nok alt bra, og det er vanlig å blø litt, men det kan være greit med en tur på legevakta som sikkert sender deg videre til sykehuset for en sjekk.

 

Vondt å gå en uke og lure, så ta deg en tur du ;o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

 

jeg har opplevd det samme som deg, hadde mye blod en gang.

Med min spire har det gått helt fint.'

Jeg tok en tur på legevakta jeg, men legen der bare klemte på magen min og sa at alt så helt fint ut, og at det bare var å slappe av litt.

Slimhinner og sånn i skjeden kan være litt svakere og derfor blør man ofte litt i starten av svangerskapet.

 

Så lenge du fremdeles føler deg gravid, ville jeg tatt det med ro noen dager, og så sett om det stopper.

 

Nå skal det sies at det har vært snakk om folk her som har spontanabortert og ikke kjent noe og blødd ingenting eller lite.

Men dette er ikke normalen!

 

Som regel er det ikke noe legen kan gjøre likevel, og antagelig er spiren din for liten til at du kan se den på innvendig UL. Dersom du får smerter, ta en tur på legevakten, og ellers, ta det helt med ro og ikke løft tungt/stress de neste dagene.

Ligg mest mulig. Det sa iallefall legen min.

 

håper alt står bra til, det ER normalt med en blødning/liten blødning omtrent der hvor du skulle hatt mensen.

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne småblødninger trenger ikke bety at det er noe galt i det hele tatt, men det er klart at en kan heller ikke utelukke at det er en spontanabort som er på gang. Selv har jeg opplevd SA to ganger. Det begynte med sånn brunlig utflod som varte 1-2 dager, men så ble det skikkelig blødning etterhvert, som en kraftig mensen.

Mener overhode ikke å skremme deg, og som sagt, det trenger absolutt ikke være noe galt. Mange kvinner har sånne småblødninger som følge av alle hormonene som herjer, eller pga av små blodkar som sprekker.

For at du skal slippe å gå å bekymre deg, så ville jeg ha tatt kontakt med fastlegen i morgen om jeg var deg. Han kan henvise deg til UL sånn at du får svar på om det er SA som er på gang eller om det bare er "tulleblødninger."

 

Krysser fingrene for deg jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tildelt time hos gynekologen nå på fredag:) Jeg er kjempenysgjerrig og håper at ting er normalt:) Men bekymringen ligger jo selvfølgelig i bakhodet. Men ting blir vel bedre dersom man fokuserer på det positive:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror alle er engestelige... helt normalt ;o)

 

Men send masse kjærlighet til spira og prøv å ikke tenk på det. Det ER normalt med litt blødninger ;o)

 

Lykke til på fredag, godt du fikk fremskyndet timen din !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde flere blødninger da jeg gikk med min første. Det var et blodkar på utsiden av livmoren som blødde litt. Men gjett om jeg ble redd, og hver eneste gang det skjedde også! Eneste rådet jeg kan gi er at du tar det litt med ro... Ofte er det ikke farlig i det hele tatt, og jo sterkere symptomer du har jo mindre grunn er det til bekymring! Og du har mye fler symptomer enn jeg hadde da og det gikk helt fint! JOnathan er 5 år og en glad gutt nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...