hæppi;) Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Hei. Er i uke 24, og har de siste dagene vært plaget med halsbrann. Gjør vondt gitt....Har ikke hatt det før nå. Tar Gaviscon, som skal kune brukes av gravide, men synes ikke det hjelper noe særlig. Noen fler av dere som også har den herrrrlige bivirkningen ved svangerskapet;)?
Gjest Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Ja, begynte denne uka! Noe så irriterende! Men har ikke tatt noe som skal hjelpe mot det enda....får vel vurdere det snart...
<3 3 tette <3 Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 ja masse halsbrann .. jeg tygger agurk halve dagen og spiser mye agurk før jeg legger meg
Makka Pakka Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Sist jeg var gravid hadde jeg mye halsbrann. Fikk høre at jeg sikkert ventet et barn med mye hår og jaggu fikk jeg en datter med DEN hårmanken :-) Det som jeg syntes hjalp mot halsbrann var Sweetheart, det godteriet du stort sett får kjøpt overalt. Hadde det med meg overalt og tygget noen rett før leggetid.
hæppi;) Skrevet 15. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2006 He, he, det var to fine råd; Sweethearts og agurk. Men kanskje ikke samtidig eller? Og kan mye hår og halsbrann ha sammenheng altså?! Pussige greier...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Ja, har hørt flere si det om sweethearts. Jeg har hatt en del plager med det. Nå ligger jeg unna krydret mat og salt pølse. Har lagt pizza og taco på hylla for de tre neste månedene. Samboeren min synes det er fryktelig kjedelig, jeg og, men heller det enn den svien. Er nesten ikke plaget med det nå lenger etter endret kosthold. Melk skal også hjelpe forresten, men gjorde ikke det på meg så lenge jeg spiste sterk mat. Selv stekt løk har jeg sluttet å spise nå. Og pepper og annet!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Hva er sweethearts? Husker sist da jeg tygde Lovehearts for alle penga mot kvalmen, men jeg kan ikke komme på hva sweethearts er.
Gjest Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 Hei. Har heldigvis ikke vært særlig plaget med det, men når jeg først får det, er det tilgangs!! Har det NÅ! Jeg tygger Novaluzid mint(halsbranntabletter) og de virker supert for meg!
Makka Pakka Skrevet 15. november 2006 #9 Skrevet 15. november 2006 Kanskje det heter Lovehearts da, jeg roter alltid med det navnet der. Det er hvertfall de sukkertøyene det står sånn "alltid din" og "elsker deg" på.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #10 Skrevet 15. november 2006 hehe, ja da er det de jeg tygde for harde livet Håper ikke jeg får halsbrann, for jeg orker ikke tanken engang! men de hjalp meg da!!!!
Gjest Skrevet 15. november 2006 #11 Skrevet 15. november 2006 Jeg er også veldig plaget med halsbrann. Både nå og i det forrige svangerskapet. Men jeg fikk en gutt som ikke fikk noe hår før han var over året! : ) Jeg drikker mye vann. Tynner liksom ut svien litt synes jeg. Har prøvd alt som jeg kan ta på apoteket, ikke noe som hjelper i lengden.
ceso Skrevet 15. november 2006 #12 Skrevet 15. november 2006 jatakk... drikker minst to til tre store glass med melk hver kveld for å stagge det verste så jeg ihvertfall får sove. hukommelsen er ikke helt den samme lenger så så lenge jeg ikke har noen plager på dagen, glemmer jeg å kjøpe syredempende. kommer selvfølgelig på det på kvelden, helst rett før jeg skal legge meg... kanskje skrive liste...
hæppi;) Skrevet 15. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 15. november 2006 kan Novaluzid fint brukes av gravide altså?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå