babyT Skrevet 15. november 2006 #1 Del Skrevet 15. november 2006 Uff... Jeg må bare få skrevet ned itt av tankene som surrer rundt i hodet mitt nå... Har akkurat kommet hjem fra en tur i varmebassenget. Fikk tilbud tidligere i høst om å være med noen vennepar og leie bassenget en dag i uka. De skulle bade sammen med ungene. Jeg har alltid likt meg i vann og stortrives sammen med unger, så jeg sa ja til å være med. Har stort sett vært helt topp, men i dag var gleden blanda med litt vonde følelser. Har jo så utrolig yst på barn! Har jo prøvd ei stund nå uten å få det til. Siden jeg har pco er jeg forberedt på at det kan ta laaaang tid... Problemet er bare det at jeg hver gang får spørsmål om ikke mannen min også skal være med. Han er ikke så glad i å bade, så jeg har sagt at nei, han vi ikke. Da kommer det ALLTID en kommentar tilbake om at; jaja bare vent et år, så er dere vel her begge to, sammen med en liten. Har ikke sagt at vi prøver, men det virker som om de forventer at jeg skal bli gravid siden vi gifta oss i sommer. Prøver å si at det er vel ikke alle som velger å få barn rett etter bryllup, men de gir seg liksom ikke.... Jeg vet jo at de ikke mener noe vondt med det, men jeg blir likevel såra. Det er jo ingenting jeg ønsker mer enn å bli gravid!!! Måtte bare få ut litt frustrasjon her.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7101159-litt-deppa-n%C3%A5-m%C3%A5tte-bare-f%C3%A5-ut-litt-ved-%C3%A5-skrive/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulla,mkrølltoppen&litletulla Skrevet 15. november 2006 #2 Del Skrevet 15. november 2006 off. det er jo kjempe kjedelig. men når dem ikke vet at du prøver, så sier dem det sikkert bare for å slå av en spøk eg pleier ikke å tenke over at folk kansje føler det sånn, for eg hadde da ikke noe problem m å bli grav di to første gangene og nå har eg nett begynt å tenke så vidt på å få en ny, ønsker deg masse lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7101159-litt-deppa-n%C3%A5-m%C3%A5tte-bare-f%C3%A5-ut-litt-ved-%C3%A5-skrive/#findComment-7101340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVakreAnna Skrevet 15. november 2006 #3 Del Skrevet 15. november 2006 Har ingen gode råd om hvordan du skal takle dette dessverre, men jeg veit hvordan det føles med sånne kommentarer! jeg trudde virkelig vi hadde kommet lengre i 2006 enn at bryllup=baby, men jeg opplever akkurat det samme som deg. Vi gifta oss i fjor, og ALLE spør om ikke vi skal ha barn snart, passer kjempenøye på om jeg drikker på fest, hinter og styrer. Det kan bli kjempeslitsomt når man så gjerne ønsker seg en liten baby, men det er nå en gang ikke sånn at alle bare kan bestemme seg for det å bli gravid i løpet av 3-4 mnd. Sukk!! Men vi får unnskylde dem med at de ikke veit hvordan det føles å få sånne kommentarer, når de ikke har prøvd å være i samme situasjon. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7101159-litt-deppa-n%C3%A5-m%C3%A5tte-bare-f%C3%A5-ut-litt-ved-%C3%A5-skrive/#findComment-7101624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tosøtesmåttiser Skrevet 15. november 2006 #4 Del Skrevet 15. november 2006 Tenkte å oppmuntre deg med å si at du ihvertfall ikke er alene! Vi giftet oss i mai og har valgt å være åpen om at vi prøver. Det har kommet så sinnsykt mye spørsmål og mas om det uansett. Jeg har opplevd at jo mer åpen og rett frem jeg er ang det sterke ønsket vårt, pluss at vi har prøvd flere ganger allerede uten hell og at det føles stressende og deprimerende, så åpner andre seg også mye letter. og det er først nå jeg har skjønt at de aller fleste som jeg kjenner som er gravide eller har barn, prøvde ganske lenge selv. Det er bare det at det ikke kommer frem...Det høres ut som alle blir gravid uten å ha prøvd eller mens de går på prevensjon, fordi det er de som gjerne vil fortelle det høyt. Men de aller fleste prøver en stund! Det er vanlig. Det er jo utrolig mye som skal klaffe ved hvert forsøk:) Kanskje de ikke slenger sånne kommentarer lengre, og heller forteller oppmuntrende historier istedet hvis du bestemmer deg for å åpne deg helt først..? Det har virket positivt for oss selv om det er slitsomt å gå å vente... Ønsker deg all verdens lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7101159-litt-deppa-n%C3%A5-m%C3%A5tte-bare-f%C3%A5-ut-litt-ved-%C3%A5-skrive/#findComment-7102988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
oktoberbarn Skrevet 15. november 2006 #5 Del Skrevet 15. november 2006 Uff ikke hyggelig med sånne kommentarer. Ja det er vanlig at bryllup=baby for mange, men ikke absolutt alle, og da burde man være forsiktig med sånne komentarer. Jeg er nå av den oppfatning av at det går an å være åpen om det med noen, for kanskej de kan komme med tips og ikke minst da vet man at man får støtte der ihvertfall. Vet det ikke er lett. Man vil jo så innmarri gjerne være normal og bli gravid med en gang.............Ingen tror at det skal ta DEM 3 år å bli gravid lissom.....det er jo sånt som skal skje med en gang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7101159-litt-deppa-n%C3%A5-m%C3%A5tte-bare-f%C3%A5-ut-litt-ved-%C3%A5-skrive/#findComment-7103354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babyT Skrevet 16. november 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 16. november 2006 Har faktisk tenkt litt på om jeg skal fortelle at vi prøver, men valgte å ikke gjøre det for å slippe mas hver måned av typen; Har det skjedd noe nå? Er du gravid nå? Men det bir jo ikke akkurat mindre mas nå. Kanskje jeg som dere foresår bare skulle være åpen rundt det at vi prøver? Får nok tenke litt mer på det... Trenger jo ikke si det til "alle", men til de vi er mest med... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7101159-litt-deppa-n%C3%A5-m%C3%A5tte-bare-f%C3%A5-ut-litt-ved-%C3%A5-skrive/#findComment-7113580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå