Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 jeg sliter litt med å få dattera mi til å "godta" at hun kan ligge litt på teppet ol for seg selv. hun skal bæres nesten hele tiden. blir hun lagt ned gråter hun som regel, men virker som ren trass. noen tips til å venne henne til å kunne pludre litt selv?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Hvor gammel er jenta di? Tror du må ta det etappevis og la henne ligge litt lengre om senn. Jeg har latt jenta mi ligge å sutre litt jeg altså for man kan jo ikke ha dem i hendene hele tiden. Men det går seg til med alderen. Hun mi er nå 4,5 mnd og kan ligge lenge for seg selv under babygymmen. Men hun må jo kose seg og ha noe arti å holde på med selvfølgelig.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 10 uker. hun ligger også under babygymmen, funker av og til men stort sett blir det gråt. så fort vi tar henne opp er hun like blid, så tydeig at det er trass. vil ikke la henne ligge og skrike hvor lenge det er heller..
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Vil vel ikke kalle det trass, men hun er jo så lita ennå og føler seg sikkert utrygg. Hva med om du prøver å sitte litt sammen med henne og leke? De skal jo oppleve det som noe kos så å ligge der og remje er jo ikke noe arti, hverken for deg eller henne. Men det går seg altså til med aldreren. Jenta mi var heller ikke tålmodig i starten, bedret seg rundt 3 mnd alder.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Det er bare å legge henne ned å prøve. Jeg har selv hatt problemer med det, men tilslutt var jeg så sliten at jeg måtte legge henne ned til tider. Ble forbauset at hun faktisk godtok det mange av gangene. Hun liker selvsagt ennå helst å bli holdt, men nå kan hun også ligge litt for seg selv også, og jeg kan få litt tid for meg selv. Bare sørg for at hun ikke gråter pga mat/bleier/mageknip. Hun er mest rolig rett etter måltidet, og trenger ikke å sovne for å bli lagt ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå