Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som vet hva generelt barn kan få vondt i magen av?nurket mitt s som jeg vet mange får vondt i magen av.kiker så fælt idag..spiser mye mekeprodukter og mye fisk..har ikke spist reker.han roer seg når jeg tar han opp..er dette vanlig når de har vondt i magen?er helt rådvill..dette er mitt første barn..takker for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår hadde kolikk de første 3,5 mnd så dette vet jeg litt om. Det varierer veldig fra person til person hva babyer reagerer på. Jeg vil anbefale deg å prøve å kutte ut melkeprodukter i en 4-5 dager og se om det funker. Det funket her i hvertfall. Fisk reagerte jenta vår på, særlig laks og ørret. Du må bare prøve deg fram. Men løk, erter og kål er vel noe veldig mange reagerer på.

Når babyer har vondt i magen så krever de mye kroppskontakt. Bærte rundt på jenta i 3 mnd vi.....

Skrevet

Takk for svar..syns det er så vondt at han skriker sånn..Jeg skal prøver rådene dine..Håper bare dette er forbigående og ikke langvarig? Hvis de har kolikk skriker de hele tiden da eller roer de seg hvis de får kroppskontakt da?

Skrevet

Ja det er kjempevondt å høre på. Du kan også kjøpe noe som heter Minifom-dråper på apoteket som du kan gi han før hvert måltid. Dette bryter opp luftboblene i magen og gjøre det lettere å få ut luften. Der funket på jenta vår ihvertfall.

Ved kolikk så skriker de selv om de får kroppskontakt ja. Det går i sånne tak. Jenta vår kunne skrike i 1 time og så være blid 1 time osv. Det gikk over da hun var 3,5 mnd og det gjør det for de aller fleste. Men det er sinnsykt slitsomt når det står på. Men magetrøbbel er vel noe de aller fleste spebarn får i en periode når tarmene skal venne seg til annet enn forstervann.

Anbefaler deg å lese om kolikk og luftsmerter på nettet. Det er mange gode tips å finne. Det er jo ikke likedan for alle.

Skrevet

Her funker sukkervann! Gir 2 ml. kler av han så han får ligge naken på gulvet og sprelle :-) Hjelper litt til med fotene opp og ned til magen. Promper veldig da etter en liten stund :-) Er så fornøyd etterpå :-) Er ikke så ofte han har vondt i magen, men funker hver gang han har det!

Skrevet

Min sønn er bare 14 dager så ikke prøvd flaske, men kan jo prøve det også etterhvert:) Skal sjekke litt på internet nå..akkurat nå ligger han og sover, men skreket i hele dag..uff..stakkars gutt

Skrevet

Er ikke 2 ml veldig lite?? Har lest at de kan få 3 ss med sukkervann.. En ss er jo 15 ml, så poden min får 45 ml når det står på som værst.

Mener også jeg har sett en effekt av sukkervann, men ikke helt sikker. Skader iallefall ikke å prøve, og så kan du gi han sukkervann med skje hvis du ikke vil gi gutten din flaske enda :)

Skrevet

Hmm, kommer ikke til rett side der. Søk på sukkervann. Så går du inn på DinBaby : Sukkervann

45 ml er alt for mye!

Skrevet

Vil bare signere på at 45 ml er for mye!!!

Og det skal heller ikke gies for ofte!

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...