Misa+spire i magen<3 Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Huff og huff! Jeg ser snart ut som et verdens kart på magen.. Ti talls vis oppover siden på magen, og tja.. et titalls vis til opp over navelen . Vet jeg ikke får gjort stort med det, men er det en bra krem som kanskje kan dempe det litt? 21 uker på vei og ser for meg resten av ukene :-p Ikke klageinnlegg altså.. Vet det er sånn det er å være gravid, men merkene blir der tross alt hele livet, så er det noe mulighet for å dempe det litt prøver jeg gjerne! =)
en liten i magen Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Jeg har brukt body butter fra body shop i begge mine svangerskap, dette er en veeeeldig fet krem! Har ikke strekkmerker i det hele tatt! Vet ikke om dette hjelper, er jo de som mener strekkmerkene kommer innenfra også, men jeg prøver iallefall: )
Gjest Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 JA, firming gel fra Swissform,men dessverre skal ikke den brukes i svangerskapet.. men er helt FANTASTISK etterpå
Gjest Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Jeg spurte meg for på apoteket å fikk da anbefalt Vichy, anti-stretch mark cream. Den skal hjelp mot strekkmerker og den skal også dempe evt allerede merker.
Victorials Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 De som har "peiling" sier jo at kremer osv som skal hjelpe mot strekkmerker egentlig bare er noe tull... Det ligger visstnok mye mer i hvilken hudtype du har, og kan ikke forebygges ved å bruke verken det ene eller det andre... Sånn jeg har forstått det hvertfall.. men skal ikke påstå noe sikkert..
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Jeg smurte magen flere ganger om dagen i hele svangerskapet. Med jordnøttolje og Body Butter fra Body shop, men strekkmerkene kom fordet... Nå 1 år etter er de ikke så veldig synlige... Det er visst underhuden som sprekker, derfor hjelper det ikke hvor mye man smører... Noen er utsatt, andre ikke...
emmi mi Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 hei, ble anbefalt 100% ren jojoba olje. Det fleste som jeg kjenner som har smørt seg hver dag på mage ,lår og rumpe har ungått problemet. har også fått tips om å spise omega 3.
tuppen og lillemor Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 omega 3 skal hjelpe, jeg fikk vite at wheatgerm oil var vedig bra kjøpes på helsekost(sunkost)det er ett gammelt triks... så veksler jeg mellom oljen og cocoa butter(stift) fra body shop... smører meg om kvelden...
Mjaubeibi! Skrevet 15. november 2006 #9 Skrevet 15. november 2006 Jeg bruker rett og slett babyolje rundt hele magen, sidene, ryggen, litt ned på rumpa og på brystene. Vet ikke om det hjelper, men tenker at all nærliggende hud til magen bør pleies på samme måte. Er 21 uker på fredag og har enda ikke fått noen tegn til strekkmerker, - bank i bordet og krysser fingrene. Er forberedt på å få iallefall noen, det får vel alle...
Gjest Skrevet 16. november 2006 #11 Skrevet 16. november 2006 Synes du har vært veldig uheldig som har sprukket så tidlig. Er redd ingen verdens kremer er til hjelp egentlig. Men det er no min erfaring. Du kan trøste deg med at stripene blir lysere og får nesten samme farge som hudfargen din etterhvert.. Ved mine 2 forrige svangerskap måtte jeg finne meg i å få merker på hoftene og noe nedover lårene. De er nesten ikke synlig i dag.. Men det er spørs denne gangen da.. Tvi,tvi!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #12 Skrevet 16. november 2006 Masasje!!! Grunnen til at mange føler at krem fungerer, mens andre ikke, er som regel at de masserer kremen inn i huden og dermed masserer huden. Man får en smidigere hud og mer tøyelig som ikke sprekker så lett. (må massere godt for å få fart i sirkulasjonen i underhuden)
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 16. november 2006 #13 Skrevet 16. november 2006 Oljer og div kremer kan være verdt et forsøk, men om det ikke funker så kan jeg trøste deg med at de blekner etterhvert:) (selv om de desverre aldri helt borte da:-/)
godiva med 3 gull Skrevet 16. november 2006 #14 Skrevet 16. november 2006 Jeg har brukt anti strekkmerke olje fra clarins, både i forrige svangerskap og nå ( er 25 uker på vei) og har ingen strekkmerker.
ninenune Skrevet 16. november 2006 #15 Skrevet 16. november 2006 Jeg brukte den i hele tvillingsvangerskapet mitt i 2004 og fikk ikke et eneste strekkmerke! :-) Masser godt inn etter varm dusj. Husk lår, rygg og pupper. Avslutt med kald dusj for å få igang sirkulasjonen! Har begynt på nytt nå - har termin i midten av april. Oljen er også veldig fin etter svangerskapet når huden skal trekke seg sammen igjen.
kulemagen Skrevet 16. november 2006 #16 Skrevet 16. november 2006 Ja den har jeg begynt med også! Er bare uke 11 men det er jo deilig med litt oljemassasje uansett... En venninne brukte denne, gikk opp 25 kg (er 160 høy) og fikk ingen strekkmerker... Verdt et forsøk, uansett litt egenpleie...
Elllis Skrevet 16. november 2006 #17 Skrevet 16. november 2006 selv om du har strekkmerker under svangerskapet kan det være de går bort etterpå. Det gjorde de hos meg (heldigvis).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå