Gå til innhold

Masete svigermødre og julefeiring (samme som 3.trim.)

Anbefalte innlegg

Denne julen skal vi egentlig feire med svigermor. Jeg har termin 31.12, så da hun begynte å mase i sommer svarte jeg at denne julen må vi ta litt på sparket. Julefeiringen skulle egentlig vært hos oss. hun bor i en bitteliten leilighet en time unna, vi har ikke noe forhold til leiligheten så det er vanlig at vi feirer hos oss. Vel, i september (!) hadde hun klart å planlegge julen - hun kunne jo ikke vente med det...Hun skal derfor feire sammen med samboeren og hans mor.

Denne julen skal vi derfor være sammen med min familie - dersom jeg ikke ligger på føden. Synes dere at det er urimelig at vi ikke feirer jul med henne til neste år? Til neste år skal vi egentlig etter planen feire sammen med min familie - som inneholder søster m/fam + barn og mamma/pappa. Året etter hadde vi planlagt å feire sammen med svigermor og min manns bror m/fam.

Synes at julen liksom er til for barna jeg da, ikke noe gøy å bare feire sammen med voksne. Vi har derfor planlagt å feire på den måten slik at barna alltid er sammen med andre barn og ikke bare voksne. Men nå blir denne julen litt annerledes da, og jeg vet at hun "forlanger" å feire med oss til neste år - er ikke det ganske urimelig da??

Fortsetter under...

Jo, dere kan jo ikke forandre alle julene fremover selv om det ble annerledes i år..... Hun får bare vente til neste gang det er hennes tur!! :-)

Har det litt på samme måte i år selv. Vi skulle egentlig vært hos svigers, men har sagt fra at vi ikke kommer til å planlegge noe i år. Vanskelig for dem å forstå, men jeg kan bare ikke i år. Aner jo ikke om jeg akkurat har født da engang..... Jula i år for bli som den blir og det bør andre ha forståelse for!!!

:-)

Samme problem her..Svigers bor på en helt annen side av landet så det er uaktuelt å planlegge at vi kjører dit (ca ti timer). De har heldigvis, etter mye om og men, sagt at de vil komme hit, men jeg har gitt klar beskjed til mennen min at uansett skal vi være her sammen med min familie neste år.. Er litt lei av at det alltid er vi som må styre og reise land og strand for å feire jul. De er jo bare to voksne med tre-fire gaver hver mens vi må ha bilen full av både unger, gaver, vogn og diverse. De får bare finne seg i at ungene er blitt voksne..

Godt å høre at det ikke er bare jeg som er vanskelig da, men at dere også har det sånn. Forrige gang fødte jeg en uke før termin, gjør jeg det nå så blir jo det julaften!

Enig med deg. Det er jo hun selv som (i september!!) har bestemt seg for å feire med samboeren og moren hans. Det er jo hun som gjør forandring i planene. Synes dere skal gjøre som dere har planlagt jeg. Det dere synes er best. Men det skal ikke være lett :-) Lykke til.

Annonse

Ta med svigermor hjem til dine neste år, da vel. Ellers kan du jo si at det er mer stas å feire jul med en 2-åring, enn en baby eller 1-åring. 2-åringer skjønner litt mer av det som foregår.

Besteforeldre-generasjon må tilpasse seg litt i småbarnsperioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...