Gå til innhold

Han vil ikke ha grøt lenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynnt å gi grøt til gutten som er 4 mnd, han har gapet høyt og vært ivrig når han har fått grøt før, men nå vil han ikke gape mer! er helt umulig å få i han noe som helst, har prøvd forskjellige sorter, grønnsakspure, frukt, men munnen er limt igjen.. Noen som har gode råd? han burde spise litt mer, for når han kutter ut grøtmåltidene krever han flaske nesten annenhver time, og det blir mye mme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å blande fruktpure i grøten?

Skrevet

har dessverre ingen råd, men kan om ikke annet trøste med at det er flere av oss i samme situasjon. Gullet vårt vil ikke ha NOEN ting annet enn pupp, enda han får grise med maten så mye han vil, får smake ulike grøter/ grønnsaksmoser/ frukter osv. Prøver å være tålmodig og positiv, men må bite i meg en porsjon frustrasjon innimellom.

Håper det er forbigående pga tenner, vondt i halsen eller lignende. Er ikke dette som er årsaken hos dere?

Prøvd å la det gå lenger mellom MME-måltidene?

Ellers fikk vi tips fra HS om å la han spise samtidig som oss, men her hjalp ikke det.

Skrevet

ÅÅ endelig en som har det samme problemet som meg...jeg har forsøkt i hele dag å få litt råd ang dette, men med lite respons.

Felix er litt over 6 mnd og vi begynte med grøt når han var 5 1/2 mnd (da var ha veldig interessert i maten vi spiste). Begynte med grøt og han elsket det, tilslutt fikk han grøt morgen og kveld og fruktpure på dagen. Forrige uke fikk han 6 mnd vaksinen sin, og når vi skulle spise grøten på kvelden nektet han fullstendig. Han som bare har gapt og gapt. Slik har det vært den siste uken. Har prøvd havregrøt (han fikk både ris og maisgrøt) også, mem uten hell. Grønnskaspure er litt godt, får i han noen skjeer så er det stopp. Fruktmos derimot går heldigvis ned. Ringte HS for noen dager siden og fikk beskjed om å prøve brød. Dette fungerte heldigvis, så nå har han fått brød med leverpostei i 2 dager :0) Selv om de ikke har tenner så tygger de med gommene sine.

Vet ikke hva jeg skal råde deg til da jeg ikke vet selv, men det er godt å vite at det er flere i samme situasjon.

(Glemte å si at han spiser godt med mm i tillegg).

Får håpe de interesserer seg for mat igjen snart, til da får vi bare gi de mm og mme. Mat må de jo ha disse små :0)

Skrevet

Skal ikke være så lett dette nei :) jeg har jo influensa, så det kan være at han har vondt i halsen. Har ikke sett antydning til tenner enda, men hendene er i munnen hele tiden så det kan være at han klør. Har ikke vært problem å få i han melk på flaska, har lurt nedi litt grøtpulver så det ble en tynn velling, men hvis den blir litt tjukk så nekter han. Er jo bra at han får i seg melka da ihvertfall! kan vel kanskje være vondere å svelge hvis det blir litt tykkere ja..

Har prøvd å blande nedi fruktpure i grøten, men han likte det ikke tror jeg.

Prøvde "flyleken" istad, laget brummelyd når skjeen kom, da smilte han og gapte litt så jeg fikk lurt inn litt. Han laget ingen grinmaser, så det virket ikke så han ikke likte å få grøten i munnen. Men det er vel litt dumt å venne de på at man må leke for å få i de mat...

Greit å høre at andre er i samme situasjon, skriv hvis dere finner en løsning da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...