Gå til innhold

Masete svigermødre og julefeiring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne julen skal vi egentlig feire med svigermor. Jeg har termin 31.12, så da hun begynte å mase i sommer svarte jeg at denne julen må vi ta litt på sparket. Julefeiringen skulle egentlig vært hos oss. hun bor i en bitteliten leilighet en time unna, vi har ikke noe forhold til leiligheten så det er vanlig at vi feirer hos oss. Vel, i september (!) hadde hun klart å planlegge julen - hun kunne jo ikke vente med det...Hun skal derfor feire sammen med samboeren og hans mor.

Denne julen skal vi derfor være sammen med min familie - dersom jeg ikke ligger på føden. Synes dere at det er urimelig at vi ikke feirer jul med henne til neste år? Til neste år skal vi egentlig etter planen feire sammen med min familie - som inneholder søster m/fam + barn og mamma/pappa. Året etter hadde vi planlagt å feire sammen med svigermor og min manns bror m/fam.

Synes at julen liksom er til for barna jeg da, ikke noe gøy å bare feire sammen med voksne. Vi har derfor planlagt å feire på den måten slik at barna alltid er sammen med andre barn og ikke bare voksne. Men nå blir denne julen litt annerledes da, og jeg vet at hun "forlanger" å feire med oss til neste år - er ikke det ganske urimelig da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du skal si det tel ho nu... spes vesst søstra di m/familie kun feire anna kvært år med familien din... så e ho jo forberedt... i goooooooo tid ;D

Vi feira alltid her hjemme hos oss sammen med svigersan...

Skrevet

Ja, vi har planlagt å si det til henne nå - hun pleier som regel å begynne å mase 1 år i forveien...Er det mulig??? Jeg vet ikke om det bare er svigermødre generelt, men søsteren min sin svigermor er også helt gal når det gjelder denne julefeiringen!!! Det blir litt slitsomt og setter faktisk en liten demper på jula!

Skrevet

Mi e ikke sånn... ho e like lykkeli førr kvært år di bi invitert hit :D Di bor rett over veien.... så vi e der 1 og 3 juledag... også e vi hos mine føreldra 2. juledag... da har mamma bursdag... også e mamma og pappa hær en dag seinare i romjula... ;D

Skrevet

Min fam. er ikke så opptatt av å være sammen med oss i jula, men de synes selvfølgelig det er kjempehyggelig. Min fam. bor bare 5 min. unna og vi ser de ofte. Mens svigermor, hun ser vi veldig sjelden, men når det er snakk om høytid da er vi "bra nok". Hun er så opptatt av seg og sitt at jeg faktisk blir irritert. Jentungen på 5 år ser henne nesten bare 2. hver måned, og hun har kun overnattet hos henne 2 ganger!

Skrevet

Grunnen til at vi ikke ser hverandre oftere er at jeg rett og slett ikke gidder å reise inn til henne hver gang, så nå får hun komme hit. Hun har vært hos oss en gang siden sommeren og det var i bursdagen til jentungen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...