Gå til innhold

Trenger råd ang mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har begynt med fast føde nå. Han syntes ikke grøt er noe godt. Han likte det i begynnelsen, men så nektet han plutselig. Burde jeg vente litt for så å prøve igjen om noen dager? Det samme gjelder grønnsaker. Noen som har opplevd dette og evt har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at hvis en prøver å "tvinge" babyen blir det helt galt. Gjør ikke noe å ta en pause og prøve igjen om noen dager... Pass også på å ikke innføre for mye nytt av gangen, det kan også lage litt kræsj for babyen.

La også gutten din sitte sammen med deg mens du spiser, og ha litt baby-trygg mat på askjetten din. Viser han interesse, så la han smake :-) Tulla mi elsker å gnage på agurk delt opp i staver, kavring, eplebåter, gulrotstaver m.m. Må selvfølgelig følge nøye med, men hun har fremdeles ikke satt noe fast i halsen (er 8 mnd'er). Har alltid klar en kopp med vann til henne når vi sitter sånn :-)

Skrevet

Endre tidspunktet for grøt. Jeg byttet fra kvelds til morgen/formiddag (ca 10.00-1030) med grøt - og det aksepterte hun bedre.

Skrevet

Ja, der sa du noe :-)

Det lønner seg å ta det på et tidspunkt på dagen hvor babyen ikke er for sliten/trøtt, og h*n bør ikke være stupsulten - det gjør at h*n lettere godtar nye ting :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...